سرنگونی پهپاد سعودی در آسمان استان جوف یمن+ فیلم

سه شنبه 4 خرداد 1400 - 14:49:6

تهران- الکوثر: رسانه‌های یمن ویدیوهای جدیدی از لحظه هدف قرار گرفتن پهپاد نظامی- جاسوسی CH-4 سعودی در جبهه المرازیق در استان جوف منتشر کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این ویدیوها لحظه هدف قرار گفتن و سقوط این هواپیما با موشک زمین به هوای ناشناخته ثبت شده است. همچنین عکس هایی از لاشه این هواپیمای جاسوسی و جنگی منتشر شده است. این هواپیما از شهرت جهانی گسترده ای برخوردار است و همزمان قابلیت جاسوسی و بمباران دارد.

این نوع هواپیما در نوع خود منحصر به فرد است و نخستین هواپیمایی است که از چین خریداری شده است. سازندگان این هواپیما آن را از حیث قدرت باربری و کارایی پرواز در جهان بی نظیر می دانند. قدرت و امکانات این هواپیما حتی از پهپاد MQ9 آمریکایی بیشتر است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یک شنبه اعلام کرده بود که پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای CH-4 ساخت چین را در حین تجاوز به حریم هوایی المرازیق در استان جوف سرنگون کرده است. وی تصریح کرده بود که حریم هوایی یمن، جای گردش نیست.

گفتنی است پدافند هوایی یمن روز جمعه گذشته نیز یک فروند هواپیمای جاسوسی جنگی Wing Loong2 ساخت چین را در آسمان نجران سرنگون کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 4 خرداد 1400 - 14:16:16