هشدار روسیه درباره تحریکات شیمیایی تروریست‌ها در آستانه انتخابات سوریه

دو شنبه 3 خرداد 1400 - 18:29:18
هشدار روسیه درباره تحریکات شیمیایی تروریست‌ها در آستانه انتخابات سوریه

تهران- الکوثر:  «مرکز آشتی ملی» روسیه در سوریه درباره «تحریکات شیمیایی» تروریست‌ها برای استفاده از مواد شیمیایی با هدف برهم زدن فضای انتخابات ریاست جمهوری سوریه هشدار داد و اعلام کرد که گروه تروریستی «جبهه النصره» در حال جمع‌آوری مواد سمی در ادلب است و می‌خواهد از آنها علیه غیرنظامیان استفاده کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از  شبکه خبری «المیادین» ، مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها برای استفاده از مواد سمی در استان ادلب در شمال سوریه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور که قرار است چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، آماده می‌شوند.

«الکساندر کاربوف» نایب رئیس مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که عناصر مسلح گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) برای انجام حملات شیمیایی علیه نظامیان سوری و متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، در حال برنامه‌ریزی است.

وزارت خارجه روسیه نیز جمعه گذشته درباره افزایش خطر اقدامات تحریک آمیز تروریستها در سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد و اعلام کرد که عناصر تروریستی تحریر الشام در حال جمع آوری مواد شیمیایی در استان ادلب است.

از سوی دیگر، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با المیادین عنوان کرد که کشورش زمانی که در معرض حملات و اشغالگری تروریست‌ها قرار گرفت، از سلاح شیمیایی استفاده نکرد؛ هر چند آمریکا فشار زیادی به اعضای سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی آورد و کشورهای عربی به قطعنامه سازمان ملل علیه سوریه رای دادند.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری سوریه بیستم ماه جاری در خارج از کشور و در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های سوریه برگزار شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی


دو شنبه 3 خرداد 1400 - 14:19:15