تلاش مصر برای آتش‌بس در غزه

یک شنبه 26 اردیبهشت 1400 - 13:35:18
 تلاش مصر برای آتش‌بس در غزه

تهران- الکوثر: یک منبع مطلع در قاهره گفت که مصر برای یک آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کند تا پس از آن یک توافق فراگیر برای آتش‌بس میان طرفین حاصل شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  این منبع به خبرگزاری «تاس» گفت، توافق آتش‌بس فراگیر باید شامل تعهد به کنترل تحرکات شهرک‌نشینان صهیونیست، توقف مصادره املاک فلسطینی‌ها، کشتار و حملات سازماندهی شده علیه غیرنظامیان فلسطینی باشد.

وی افزود، گروه‌های فلسطینی خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف یورش به مسجدالاقصی و تضمن آزادی دینی در قدس و توقف شهرک‌سازی هستند.
این منبع آگاه تصریح کرد، تماس‌ها در سطح بین‌المللی، کمیته چهارجانبه صلح و شورای امنیت نیز در این خصوص ادامه دارد و قرار است امروز شورای امنیت جلسه‌ای درباره جنگ غزه داشته باشد.

بر اساس آخرین بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون ۱۴۵ نفر از جمله دهها زن و کودک در نوار غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ صدها راکت و موشک به سمت شهرهای فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کرده است و در سرزمین‌های اشغالی منع آمد و شد برقرار شده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv

 


یک شنبه 26 اردیبهشت 1400 - 13:24:37

پربازدیدها