تلفات سنگین طالبان در افغانستان

شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 16:46:40
تلفات سنگین طالبان در افغانستان

تهران- الکوثر: وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن دویست و شصت و پنج نفر از اعضای طالبان بر اثر عملیات نظامیان افغان خبرداد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در 9 استان افغانستان از جمله استان‌های قندهار، هلمند، غزنی، ننگرهار و بغلان، دویست و پنجاه نفر از اعضای طالبان کشته و صد و شش نفر از آن‌ها زخمی شدند. همچنین وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: مولوی «کریم» مسئول نظامی طالبان در بغلان مرکزی براثر عملیات نظامیان افغان به هلاکت رسید.
وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرد: «ملا قاطع کلنگاری» یکی از سرکردگان طالبان در عملیات نظامیان افغان در مرکز استان لوگر کشته شد. خبر دیگر اینکه مسئولان محلی در استان سمنگان امروز اعلام کردند: سه نیروی پلیس در حمله طالبان به شهرستان «دره صوف بالا» از توابع این استان کشته شدند.
از سوی دیگر رسانه‌های افغانستان امروز به نقل از «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کردند: افراد طالبان به مناسبت ماه مبارک رمضان، شصت و پنج نفر از نظامیان افغان را در استان بغلان در شمال افغانستان از زندان آزاد کردند و این زندانیان عازم خانه‌های خود شدند.
در پی تشدید درگیری‌ها در چند روز اخیر در افغانستان، آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان و چندین کشور اروپایی در یک بیانیه مشترک از طالبان خواسته اند عملیات اعلام نشده بهاری خود را در افغانستان متوقف کند و خشونت‌ها را در این کشور کاهش دهد.
استان‌های قندهار، هلمند، غزنی و بغلان در مقایسه با سایر استان‌های افغانستان صحنه درگیری‌های شدید تری است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 16:46:31

دسته بندی :