اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت روز جهانی قدس

پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 - 17:52:7
اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت روز جهانی قدس

تهران - الکوثر : برای حمایت از آرمان فلسطین، ویژه برنامه‌های تبلیغی - فرهنگی متنوعی با عنوان «قدس تمدن‌ساز» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با محوریت صحن قدس در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به همین مناسبت امروز رویداد خلق آثار هنری با موضوع قدس و فلسطین و مراسم بین المللی ویژه روز قدس با موضوع تحلیل راهبرد‌های امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای و دکترین انقلاب اسلامی در بیداری مسلمانان با هدف مقابله با رژیم اسرائیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: عصر امروز ویژه برنامه پرسمان‌های تحلیلی و تاریخی قدس و اجرای نمایش آیینی تاریخ اشغال فلسطین توسط اسرائیل و ریشه‌های آن برپا می‌شود و برای امشب نیز محفل شعر بین المللی با موضوع قدس و محوریت بیانات امام خمینی (ره) و محفل بین‌المللی انس با قرآن یادبود شهدای فلسطینی و یمنی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مراسمی نیز ویژه بانوان جهان اسلام با موضوع «نقش بانوان در انتفاضه فلسطین» در نظر گرفته شده است که این مراسم عصر امروز از ساعت 17تا 19در محل رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود که در قالب آن از بانوان فعال فرهنگی در حوزه قدس و فلسطین از جمله هنرمندان، خوشنویسان، نویسندگان و شاعران قدردانی خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در روز جمعه 17اردیبهشت نیز نماز جمعه به امامت آیت الله علم الهدی اقامه خواهد شد و پس از آن گروه‌های سرود با اجرای سروده‌های خود به شهدای فلسطین و روز جهانی قدس عرض ارادت می‌کنند و در ادامه این مراسم نیز با برپایی نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع «تاثیرات انقلاب اسلامی و روز قدس در افول اسرائیل و تغییرات ایجاد شده در منطقه» به زبان‌های مختلف معرفی می‌شود.

گنابادی نژآد گفت: همچنین مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز مراسم ویژه‌ای برای زائران غیر ایرانی در روز جهانی قدس پیش بینی کرده است، که برپایی نشست تخصصی، شب شعر بین المللی، گردهمایی کودکان غیر ایرانی در حمایت از کودکان فلسطین، نمایشگاه بین المللی قدس و محفل قرائت قرآن از آن جمله ست.


از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400 - 17:6:0

پربازدیدها