با نزدیک شددن به روز جهانی نفرت از رژیم صهیونیستی

سید مقاومت: آرمان فلسطین مقدس‌ترین آرمان در زمین است

چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 22:52:56
سید مقاومت: آرمان فلسطین مقدس‌ترین آرمان در زمین است

تهران _ الکوثر : سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد مسئولیت ما امروز در قبال قدس و آرمان مردم فلسطین بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت :  این روز را امام خمینی”ره“ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کرد. امروز بار دیگر در تریبون واحد مقاومت و جنبش های مقاومت و نیروهای مقاومت با یکدیگر دیدار می کنیم تا پایبندی و ایمان خود را به مسئله قدس و فلسطین و تعهد خود را به این مسئولیت و اصرار خود را بر ادای این وظیفه الهی و انسانی و اخلاقی و دینی و شرعی در قبال مقدس ترین آرمان موجود بر روی زمین اعلام کنیم.
وی افزود: مجموعه عوامل و تحولاتی وجود دارد که نشان دهنده بزرگی مسئولیت بر دوش همه ماست که برخی از این عوامل مثبت و برخی دیگر منفی هستند اما هر دو نوع این عوامل بر ما ایجاب می کنند که در قبال مسئله قدس و فلسطین و ملت فلسطین احساس مسئولیت کنیم. یکی از این عوامل قیام هفته های گذشته در قدس است. وقتی اهالی قدس و بخصوص جوانان قهرمان آن قیام کردند و به میدان آمدند و شاهد مقابله آنها با ظلم و ستم صهیونیست ها بودیم و صحنه های مقاومت و بزرگی این جوانان و عظمت و بلندی همت آنها و نیز حمایت اهالی کرانه باختری از قیام اهالی قدس و همچنین حمایت نوار غزه و مداخله نظامی آن هر چند به صورت حساب شده و محدود را برای حمایت از قدس شاهد بودیم که هدف آن ایجاد معادله های جدیدی برای حمایت از قدس بود، این امر تحول مهمی به شمار می رود.
وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که حوادث و بخصوص حوادث اخیر نشان دهنده پایبندی ملت فلسطین به حقوق خود و کوتاه نیامدن آن از این حقوق است. این مسئله بسیار مهم است. آنها به حقوق خود پایبند هستند و به شیوه های مختلف اعم از قیام مردمی و اقدام نظامی از جمله عملیات قهرمانانه اخیر در کرانه باختری مقاومت و پایداری خود را نشان می دهد. این چه معنایی می دهد؟در کشورهای عربی و اسلامی برخی بهانه تراشی می کنند و می گویند چرا کاسه داغ‌تر از آش می شوید. فلسطینیان خودشان آرمان خودشان را رها کردند. اما اینها دروغ و بهتان علیه ملت فلسطین است که برخی از آن برای توجیه شکست و ناتوانی و مسئولیت‌ناپذیری خود و عادی سازی روابط خود استفاده می کنند. بنابراین می بینیم ملت فلسطین هر روز به رغم محاصره و مشکلات و تهدیدات، بر پایبندی به حقوق و آرمان خود تاکید می کند و این امر مسئولیت بزرگتری بر دوش امت اسلامی قرار می دهد تا از ملت فلسطین حمایت کند و بهانه ”کاسه داغ‌تر از آش نشوید“ را کنار بگذارد زیرا ملت فلسطین همچنان پای آرمان خود ایستاده است و ان شاء‌الله همچنان هم خواهد ایستاد. نسل های جدید فلسطین هنوز همین روحیه و ایمان و آمادگی برای فداکاری را دارد و به هر حال در مسیر پیروزی قاطع به پیش می رود.
نصرالله ادامه داد: یکی دیگر از عوامل، سقوط دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) و عوامل وی در منطقه و به همراه آنها طرح موسوم به معامله قرن است که باعث افزایش مسئولیت می شود. یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش مسئولیت می شود پایداری و ایستادگی محور مقاومت و عبور آن از خطرناک ترین مرحله ای است که موجودیت آن را در منطقه هدف گرفته بود. این هم از عوامل بسیار مهم است. امروز محور مقاومت جدی و صادق و حقیقی پشت آرمان و ملت فلسطین ایستاده است که در دهه های گذشته شاهد آن نبوده است. در نشست های عربی و اتحادیه عرب حرف و حدیث های زیادی می شنیدیم (درباره حمایت از فلسطین) که همه آنها حرف های توخالی بود. امروز محور مقاومت واقعی و جدی وجود دارد که پیوسته در حال تکامل است و تحولات اخیر نیز فرصت این تکامل و همبستگی و هماهنگی را افزایش می دهد. بنابراین این هم از جمله عوامل بشارت دهنده است که باعث می شود احساس کنیم آزادی قدس نزدیک است.
نصرالله در ادامه به عوامل دیگر اشاره کرد و افزود: به رغم همه مشکلات و خطرات و جنگ های نظامی و امنیتی و اقتصادی و محاصره و... و نیز جنگ های روانی و ابزارهای مختلف از ماهواره ها گرفته تا ارتش های سایبری، شاهد ثبات و صلابت محور مقاومت هستیم و این محور با قدرت ظاهر می شود و در مقابل محورهای دیگر که این جنگ ها را در منطقه ما علیه کشورهای محور مقاومت و نیروهای مقاومت هدایت می کردند رو به افول گذاشته اند.
نصرالله ادامه داد: بحران های عمیق اجتماعی، سیاسی، اخلاقی در رژیم صهیونیستی به خوبی و به وضوح خود را نشان می دهند و بسیاری از کارشناسان صهیونیست از نگرانی خود برای بقای این رژیم با توجه به این بحران ها ابراز می کنند. اینها عوامل مثبتی بود که از آنها سخن گفتم. این عوامل مثبت باعث افزایش مسئولیت ما می شود.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به عوامل منفی که مسئولیت در قبال آرمان فلسطین را افزایش می دهد پرداخت و گفت: از جمله عوامل منفی می توان به عادی سازی روابط اشاره کرد. وقتی برخی کشورهای عربی قدم در راه عادی سازی روابط (با رژیم صهیونیستی) می گذارند به این معناست که بقیه اعراب و مسلمانان و کشورها باید صدای خود را بالاتر ببرند. این یعنی مسئولیت آنها افزایش پیدا می کند. این عامل منفی باعث افزایش مسئولیت می شود تا مواضع ضد عادی سازی روابط بیان شود. هر چند که ما باور داریم این عادی سازی ها باعث حمایت از این رژیم نمی شود. ممکن است امکانات و روحیه ای به آن بدهد و امکان نفس کشیدن به آن بدهد اما به هر حال کشورهایی که روابط خود را با این رژیم عادی سازی کرده اند بخصوص کشورهایی که اخیرا این کار را کرده اند هیچگاه بخشی از این معادله نبوده اند که بودن یا نبودن آنها بر روند این مبارزه و روند آن تاثیری داشته باشد. اینها به همراه تحولات جدید منطقه و جهان و گشایش هایی که در منطقه اتفاق افتاده است و پرچم های سفیدی که به تدریج بالا می رود تا به گونه ای به شکست و ناکامی و بسته بودن افق پیش روی خود اعتراف کنند، اموری است که باعث می شود احساس مسئولیت کنیم و احساس کنیم فاصله تا قدس نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است. مسئولیت ما در روز قدس این است که به هر شکل ممکن است ملت و مقاومت فلسطین حمایت کنیم. محور مقاومت باید انسجام خود را بیشتر کند و آماده تر باشد و قدرت خود را بیشتر کند زیرا آینده این منطقه را محور مقاومت می سازد.
وی در ادامه گفت: صحبتی هم با اسرائیلی ها دارم و به آنها می گویم شما چه بر اساس پیشینه دینی، عقیدتی یا بر اساس آنچه در کتب دینی و پیشگویی های شما وجود دارد و همچنین آنچه برخی از بزرگان و خاخام های شما می گویند، در درون خودتان می دانید این رژیم آینده ای ندارد و در مسیر نابودی قرار دارد و اندکی از عمر آن باقی مانده است. به همین سبب در این منازعه خودتان را خسته می کنید و جوانان شما نیز بیهوده جوانی خود را هدر می دهند. به هر حال منطق درست که همه اشغالگران و متجاوزان باید به آن توجه کنند این است که باید سرزمینی را که اشغال کرده اند برای صاحبان اصلی سرزمین رها کنند و از همان راهی که آمده اند برگردند در غیر این صورت به هر شکلی شده است با زور یا غیر زور بازگردانده می شوند. این سرزمین متعلق به فلسطینیان و ملت های منطقه با گرایش های مختلف دینی و ایمانی و عقیدتی است ولی به هر حال متعلق به اسرائیل و اشغالگران و شهرک نشینانی که از مناطق مختلف جهان آمده اند نیست. ما به چنین آینده ای ایمان قوی داریم و این ایمان هم صرفا مبنای عقیدتی و فکری ندارد بلکه مبتنی بر وقایع و تحولاتی است که اتفاق می افتد بخصوص تحولاتی که در سال ها و دهه های گذشته اتفاق افتاده است یا تحولاتی که در آینده در منطقه اتفاق خواهد افتاد.
در پایان این سخنان می خواهم به روح شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی درود بفرستم که اسم و تصویر و روح و آثار و افکار راهبردی وی در همه عرصه های محور مقاومت وجود دارد و فراموش شدنی نیست. شهادت وی و برکات وی و حضور وی را در کنار نیروهای مقاومت در منطقه فراموش نمی کنیم. همچنین باید به ملت فلسطین و جوانان قدس و همه گروه های این ملت مظلوم درود بفرستم. در همه مناسبت ها می گویم تا زمانی که ملت فلسطین به حقوق خود پایبند است و به مبارزات خود ادامه می دهد هیچ کس نمی تواند آرمان فلسطین را نابود کند. حضور ملت فلسطین در صحنه به منزله حجت خداوند برای همه مسلمانان و اعراب و همه انسان های آزاده در این جهان است که بر اساس مسئولیت خود باید با قدرت در کنار این ملت بایستد. در روز جهانی قدس و به رغم شیوع کرونا، تقاضا می کنیم به هر شکلی که می شود و با شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا تعارض ندارد حمایت خود را از فلسطین اعلام کنید.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 21:58:50