آمریکا وارد پرونده سد النهضه شد!

چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 17:3:28
 آمریکا وارد پرونده سد النهضه شد!

تهران- الکوثر: نماینده ویژه آمریکا در مسائل مربوط به شاخ آفریقا قرار است با ادعای تلاش برای حل اختلافات مصر، اتیوپی و سودان درباره آب گیری سد النهضه، سفری یک هفته ای به این کشورها داشته باشد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جفری فلتمن» نماینده ویژه آمریکا در امور مربوط به شاخ آفریقا قرار است در سفری یک هفته ای، به موضوع اختلاف میان مصر، اتیوپی و سودان درباره بهره برداری از آب رودخانه نیل بپردازد.

ادعا می شود که این سفر در راستای حل و فصل بحران سد النهضه انجام می شود و قرار است که فلتمن علاوه بر دیدار با مقامات کشورهای درگیر، با مقامات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا هم دیدارهایی داشته باشد.

دیروز سه شنبه نیز، «عثمان صالح» وزیر خارجه اریتره به خارطوم سفر کرد تا در دیدار با مقامات سودان درباره سد النهضه و مناقشه مرزی میان سودان و اتیوپی رایزنی هایی داشته باشد.

اعزام نیروهای سودانی به منطقه تیگرای و درگیر شدن با نیروهای اتیوپی، اریتره را نیز درگیر تنش هایی کرده است.

سودان، مصر و اتیوپی نزدیک به یک دهه است که در مورد مدیریت و پر کردن مخزن سد النهضه که آدیس آبابا بر رود نیل می‌سازد در حال مذاکره هستند اما تاکنون توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

این پروژه که در سال ۲۰۱۱ به بهره برداری رسید در صورت تکمیل، بزرگترین تأسیسات برق آبی در آفریقا خواهد بود. دو کشور پایین دست یعنی سودان و مصر از اینکه این سد تأسیسات آنها را تهدید کند هراس دارند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
صفحه ویژه ماه رمضان

 


چهار شنبه 15 اردیبهشت 1400 - 15:7:44

پربازدیدها