محمود عباس رسما به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد

جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 10:48:50
محمود عباس رسما به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد

تهران - الکوثر : رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی را اعلام کرد و گفت، برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، ارتباط با تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله جنبش حماس را برای اتخاذ تصمیم درباره وضعیت شهر قدس ادامه خواهد داد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان پنج شنبه شب در نشست گروه‌های فلسطینی در رام الله نیز گفت، ما منتظر موافقت اسرائیل می‌مانیم و آماده برگزاری انتخابات هستیم، اما هرگز انتخابات را بدون قدس برگزار نمی‌کنیم.

این درحالیست که گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی نشست رام الله درباره به تعویق افتادن انتخابات را تحریم کرده و در این نشست شرکت نکردند. 

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس موضع این جنبش را مخالفت با تعویق انتخابات دانست و گفت، این موضوع یک حق مشروع، خواست مردمی، اجماع گروهی و توافق ملی است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ ، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست  در فلسطین برگزار شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 10:48:42

دسته بندی :