دیدار السیسی و بن زاید

یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 18:4:34
دیدار السیسی و بن زاید

تهران- الکوثر: ولی‌‌عهد ابوظبی در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی شنبه شب (دیشب) با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

بن زاید و السیسی در این دیدار پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله سد النهضه را بررسی کردند و دو طرف بر استمرار تلاش‌های مشترک به منظور دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه، تلاش برای تقویت توان کشورهای عربی جهت مقابله با چالش‌های پیشروی منطقه و تهدیدات علیه امنیت منطقه‌ای ، تأکید کردند.

بن زاید در این دیدار نقش محوری مصر به عنوان رکن اساسی امنیت و ثبات منطقه و نیز تحول بزرگ به وجود آمده در روابط مصر و امارات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی و همچنین رشد محسوس در میانگین مبادلات تجاری و حجم سرمایه‌گذاری‌ها را ستود.

وی بر علاقه‌مندی مشترک مصر و امارات برای توسعه روابط دوجانبه تأکید کرد.

 طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»،  «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی و بن زاید درباره تقویت همکاری و هماهنگی مصر و امارات به عنوان رکن اساسی حمایت از امنیت ملی عربی و مقابله با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای منطقه که به تشدید تنش‌ها، درگیری‌ها و فعالیت‌های تروریستی و افراطی منجر شده است، توافق کردند.

رئیس جمهور مصر همچنین بر پایبندی این کشور به موضع ثابت خود در قبال امنیت خلیج فارس تأکید کرد و گفت که با هر گونه اقدامی در جهت برهم زدن ثبات منطقه مخالفیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 5 اردیبهشت 1400 - 17:29:1