قلعه «آکروپل» شوش را بهتر بشناسیم +عکس

جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 20:36:7
قلعه «آکروپل» شوش را بهتر بشناسیم +عکس

تهران- الکوثر: قلعه «آکروپل» شوش بنایی باستانی نیست ولی استفاده از مصالح دوره باستان برای ساخت این بنا، آن را به جاذبه ای باستانی تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهر شوش با وجود آثار باستانی متعدد علاوه بر زیبایی‌های چشم نوازش از ارزش تاریخی بسیار بالایی برخوردار است. در این میان قلعه شوش «آکروپل» با قدمتی بیش از ۱۲۰ سال یکی از بناهای بسیار جذاب این شهر بشمار می‌رود.

نکته قابل توجه در رابطه با این بنا، استفاده از برخی مصالح تاریخی همچون آجرهای کاخ داریوش هخامنشی و آجرهایی با خط میخی حک شده بر رویشان از زیگورات چغازنبیل، برای ساخت این بنا است، به همین علت بسیاری از افراد در باره تاریخ دقیق ساخت بنا دچار اشتباهاتی شده و آن را بسیار قدیمی و باستانی می پندارند.

هدف از ساخت قلعه آکروپل فراهم آوردن مکانی برای سکونت باستان شناسان فرانسوی و ایجاد محوطه ای برای حفظ آثار کشف شده بود تا بتوانند به راحتی در باره آثار تاریخی پژوهش انجام دهند. چندی بعد این تفکر به دست باستان شناس فرانسوی، ژاک دمورگان، در سال ۱۸۹۸ میلادی عملی شد. قلعه آکروپل با شماره ثبت ۳۹۸۳ در ۱۰ مهر ماه سال ۱۳۸۰ به ثبت میراث ملی ایران در آمد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 20:34:19

عکسهای بیشتر :