حمایت تونس از حل و فصل پرونده سد «النهضه»

جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 14:19:40
حمایت تونس از حل و فصل پرونده سد «النهضه»

تهران - الکوثر: رئیس جمهور تونس در جریان دیدار با وزیر خارجه مصر تأکید کرد کشورش از حل و فصل پرونده بحران سد «النهضه» حمایت به عمل می آورد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از الیوم السابع، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد. دیدار میان طرف های مصری و تونسی در شهر «قاهره» انجام شد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان دیدار مذکور در خصوص آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند. طرف های مصری و تونسی بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کردند.

رئیس جمهور تونس و وزیر خارجه مصر همچنین در خصوص پرونده بحران سد النهضه بحث و تبادل نظر کردند. قیس سعید با تأکید بر لزوم حفاظت از حاکمیت ملی مصر، گفت: ما از حل و فصل هرچه سریعتر بحران سد النهضه حمایت می کنیم.

چندی پیش نیز «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید کرده بود: بحران سد النهضه باید به یک توافق قانونی میان طرف‌های مختلف منجر شود؛ توافقی که بتواند خواسته‌ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می‌بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه‌ای که تمامی طرف‌ها به آن عمل کنند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده‌اند این فرایند ۳ سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان ۱۰ سال انجام شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 3 اردیبهشت 1400 - 13:22:30