انتقاد شیخ عیسی قاسم از رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا

شنبه 28 فروردین 1400 - 7:45:20
انتقاد شیخ عیسی قاسم از رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا

تهران- الکوثر: رهبر نهضت اسلامی بحرین از رویکرد دوگانه آمریکا در زمینه حقوق بشر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حساب کاربری جمعیت وفاق ملی بحرین با انتشار پیامی در توئیتر، نوشت: شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین عصر روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا برخی رسوایی‌ها از نقض حقوق مدنی و سیاسی در بحرین را اعلام کرد؛ اما حتی با برداشتن یک گام عملی و جدی، سیاست در قبال متحد خود را تغییر نمی‌دهد تا اوضاع را اصلاح کند؛ به طوری که ملت بحرین را به جایگاه خود بازگرداند و حقوق آن را بازپس بگیرد.

این بیانیه می‌افزاید، آیا آمریکا با این تناقض در حرف و موضع عملی منفی می‌خواهد ملت بحرین را بیازماید؛ آن هم در حالی که به خوبی از دیکتاتوری و ظلم سیاست منامه آگاه است. آیا آمریکا از این طریق می‌خواهد موافقت خود را با سیاست بحرین و حمایت از آن را اعلام کند؟ اگر چنین نیست، پس سبب این تناقض چیست؟
در ادامه‌ای بیانیه آمده است، نیاز بحرین به اصلاحات فراگیر، سریع و جدی در زمینه مسائل حقوقی و سیاسی، بسیار الزامی است و امکان ندارد ملت بحرین در این زمینه سستی نشان دهد یا از تلاش برای درخواست اصلاحات واقعی دست بردارد.

خط مشی ملت بحرین ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند
رهبر نهضت اسلامی بحرین تصریح کرد، ملت بحرین در هر تظاهرات، خود انتخاب کرد که به شکل مسالمت آمیز و به دور از خشونت، خونریزی، فساد و خرابکاری عمل کند؛ این خط مشی ملت بحرین ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند.
شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد، منامه که در سیاست خود علیه ملت بحرین زیاده روی کرد و کشور را در معرض فروپاشی قرار داد، بهتر است برای ورود جدی به روند اصلاحات فراگیر که کشور را از فروپاشی نجات دهد، در انتظار مواضع و اعمال فشار آمریکا یا اتحادیه اروپا نباشد؛ سرنوشت سیاه و فاجعه بزرگ، سرنوشتی هر سیاستی خواهد بود که بازگشت از اشتباهات خود را نمی‌پذیرد. در این صورت، کشور‌ها با ویرانی و فجایع بزرگ مواجه خواهند شد و این چه جنایت بزرگی است.
رهبر نهضت اسلامی بحرین تاکید کرد، احساس آرامش و اطمینان هر دولت نسبت به ملت خود یا هراس داشتن از آن، ناشی از نوع سیاستی است که هر دولت در قبال ملتش در پیش می‌گیرد؛ فلان دولت از ظلم به ملت خود هراس دارد و فلان دولت به سبب روند عادلانه در قبال ملتش اطمینان خاطر دارد. محال است که طرف ظالم در قبال کسانی که به آن‌ها ظلم کرده است، آرامش داشته باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 28 فروردین 1400 - 7:44:29