با تلاش متخصصان ایرانی

واکسن کوو ایران برکت به مرحله دریافت مجوز تولید انبوه رسید

چهار شنبه 25 فروردین 1400 - 11:20:39
واکسن  کوو ایران برکت  به مرحله دریافت مجوز تولید انبوه رسید

تهران - الکوثر: مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج اولیه مطالعه فاز ۳-۲ واکسن کوو ایران برکت برای اخذ مجوز استفاده اضطراری پایان خرداد به سازمان غذا و دارو ارسال می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  براساس برنامه ریزی‌های انجام شده فاز ۲و۳ این مطالعه بالینی هم زمان انجام می‌شود. فاز دوم این طرح مطالعاتی از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد و اوایل اردیبهشت امسال به پایان می‌رسد.

دکتر حامد حسینی افزود: برای اخذ مجوز اضطراری واکسیناسیون با نخستین واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" تلاش می‌کنیم و در این راستا مجموع نتایج بدست آمده فاز ۲و۳ واکسن تا پایان خرداد ۱۴۰۰ برای بررسی به سازمان غذا دارو ارسال می‌شود.

حسینی گفت: براساس استاندارد موجود پس از ورود حدود نیمی از داوطلبان و پیگیری دو ماهه آنها، در صورت مشاهده اثربخشی نتایج در یافته‌های مطالعه، امکان ارایه گزارش به سازمان غذا دارو برای درخواست مجوز استفاده اضطراری وجود دارد. به همین دلیل تلاش می‌کنیم که در پایان خرداد ماه، تمام اطلاعات بدست آمده را برای تصمیم گیری به سازمان غذا دارو ارایه کنیم.

وی ادامه داد: اجازه استفاده از هر واکسن برای واکسیناسیون عمومی منوط به اخذ مجوز از وزارت بهداشت است که با بررسی اثربخشی یا همان توانایی اثر واکسن در کاهش موارد ابتلا به بیماری در گروه افراد دریافت کننده واکسن در مقایسه با رخداد بیماری در افرادی که واکسن نما دریافت کرده اند، حاصل می‌شود.

حسینی بیان داشت: در فاز سوم تست بالینی جمعیت ۲۰ هزار نفری را وارد این طرح مطالعاتی خواهیم کرد که در صورت موفقیت نتایج و تایید سازمان‌های نظارتی، می‌توان انتظار داشت مجوز استفاده از این واکسن از پایان خرداد ماه قابل حصول باشد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 25 فروردین 1400 - 11:11:50