توافق‌ نظامی مصر با یک کشور آفریقایی در بحبوحه بحران سد النهضه

یک شنبه 22 فروردین 1400 - 17:4:6
توافق‌ نظامی مصر با یک کشور آفریقایی در بحبوحه بحران سد النهضه

تهران- الکوثر: در بحبوحه شکست مذاکرات سد النهضه میان مصر و اتیوپی؛ قاهره به تازگی توافق نظامی را با بروندی که یکی از کشورهای حاشیه رود نیل است، امضا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از الیوم السابع، محمد فرید، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و بریم نیونجابو، رئیس نیروهای دفاع ملی بروندی در حاشیه نخستین نشست کمیته نظامی دو کشور به منظور تقویت همکاری نظامی دو طرف، این پروتکل را امضا کردند.

تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که هدف از این پروتکل همکاری در زمینه‌های آموزش و تمرین‌های مشترک و آمادگی‌ها است تا امکان تبادل تجارب دو طرف را فراهم سازد و همچنین تاکیدی بر توافق در دیدگاه‌ها نسبت به موضوعات مربوط به منافع مشترک نیروهای مسلح دو کشور باشد.

پروتکل همکاری نظامی امضا شده، دومین پروتکل امضا شده از سوی مصر طی چند روز گذشته است.

مصر پیشتر توافق‌های مشابهی را با اوگاندا و سودان در مارس گذشته امضا کرده بود.

امضای این توافق در پی ساخت سد النهضه انجام شده است. اتیوپی در سال ۲۰۱۱ شروع به ساخت این سد کرد، بدون آنکه توافقی را با مصر و سودان حاصل کند.

سودان نسبت به تاثیر این سد بر سهم آبی و کاهش انتقال آب به اراضی خود نگران است چراکه سد النهضه بر سدهای سودان و توانایی آن برای تولید برق تاثیر می‌گذارد. مصر نیز هراس دارد که این سد بر سهم آبی آن تاثیر بگذارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 22 فروردین 1400 - 15:10:9

پربازدیدها