نصب دوربین های حرارتی در مسجد الحرام برای کنترل دمای بدن عمره‌گزاران

یک شنبه 22 فروردین 1400 - 11:24:38
نصب دوربین های  حرارتی در مسجد الحرام برای کنترل دمای بدن عمره‌گزاران

تهران- الکوثر: ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در عربستان گفت که ریاست امور مسجد الحرام از نصب ۷۰ دوربین حرارتی در مسجد الحرام برای کنترل دمای زائران و عمره‌گزاران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه الکترونیکی سبق، «حسن بن برکات السویهری» مدیر ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در عربستان سعودی تأکید کرد که این دوربین‌ها در ورودی و خروجی‌های مسجد الحرام نصب شده است و ۵۰۰ نفر بر کنترل دمای بدن عمره‌گزاران و زوار عتبات مقدس نظارت دارند.  

السویهری افزود: دوربین‌ها از مکانیسم ویژه ای برای نظارت بر دمای بدن جهت تشخیص علائم مشکوک به ویروس کرونا برخوردار است.

وی تأکید کرد که این دوربین‌های حرارتی حداکثر شش متر از زوار بیت الله الحرام فاصله دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند زائری را که دمای بدن بالایی دارد، تشخیص دهد.

مدیر ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در عربستان خاطرنشان کرد که اینگونه اقدامات با هدف رعایت فاصله‌ها و تسهیل ورود زوار به عتبات مقدس در این کشور صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، عربستان سعودی روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد، تنها افرادی که واکسن ضد کرونا دریافت کرده‌اند، اجازه خواهند داشت در ماه مبارک رمضان مناسک حج عمره به جای آورند و در مسجد الحرام در مکه نماز اقامه کنند.

به گفته مقامات سعودی، این مجوز به کسانی داده می شود که ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند و یا افرادی که ۱۴ روز از واکسن نخست آنها گذشته و یا کسانی که از بیماری کرونا بهبود یافته باشند.

عربستان در هفته های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کروناست، این کشور از آغاز پیدایش این بیماری تاکنون بیش از ۳۹۰ هزار فرد مبتلا به این ویروس را ثبت کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۷۹۹ تن فوت شده اند. این آمار در میان کشورهای حوزه خلیج فارس رقم بالایی به شمار می رود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید
آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


یک شنبه 22 فروردین 1400 - 11:23:15

پربازدیدها