تلاش ریاض برای فرار از شکست در مأرب یمن با ارائه طرح جدید

شنبه 21 فروردین 1400 - 15:51:41
تلاش ریاض برای فرار از شکست در مأرب یمن با ارائه طرح جدید

تهران - الکوثر : منابع رسانه ای از طرح جدید رژیم سعودی برای مقابله با شکست در استان «مأرب» یمن و جلوگیری از آزادسازی این استان به دست نیروهای صنعاء خبردادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در پی شکست مکرر نیروهای سعودی در مأرب یمن و نگرانی ریاض از کاهش کنترل خود براین منطقه ، این رژیم  طرح جدیدی را از طریق  «پیتر سمن بای» فرستاده سوئد در امور یمن، به صنعا فرستاد.

براساس این گزارش، هدف از طرح جدید ریاض ، آتش‌بس  در تمامی جبهه‌های استان مأرب  است تا در نتیجه این گام، تفاهم‌هایی مشابه تفاهم استکهلم متشکل از بندهای مربوط به امور انسانی، اقتصادی و نظامی شکل بگیرد.

فرستاده سوئد، هفته گذشته نیز در عمان با هیأت مذاکره‌کننده انصارالله درباره این پیشنهاد بحث و گفت‌و‌گو کرد، اما  با توجه به تجربه ناموفق توافق استکهلم برای دولت نجات ملی یمن، انصارالله با برخی از بندهای این ابتکار معترض بوده بویژه آنکه فرستاده سوئد نتوانسته برای اجرای هیچ یک از بندها تضمینی ارائه کند.

 مقامات صنعاء معتقدند هدف از تلاش‌های سوئد شبیه‌سازی تجربه آتش‌بس شکننده در الحدیده است که  هیچ یک از بندهای آن جز آتش‌بس اجرا نشد وائتلاف سعودی نیز با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

با این حال، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بار دیگر بر استقبال صنعاء از هرگونه تلاش دیپلماتیک برای برقراری صلح و از بین بردن درد و رنج مردم یمن تأکید کرده است.

مرحله جدید عملیات آزادسازی استان راهبردی و نفت‌خیز مأرب بیش از 2 ماه است که آغاز شده و نیروهای یمنی خود را به نزدیکی شهر مأرب رسانده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 فروردین 1400 - 15:51:30

دسته بندی :

پربازدیدها