بازتاب تولید واکسن ایرانی کرونا در رسانه فرانسوی

پنج شنبه 19 فروردین 1400 - 11:27:43
بازتاب تولید واکسن ایرانی کرونا در رسانه فرانسوی

تهران - الکوثر: نشریه فرانسوی نوشت: در حالی که بسیاری از کشور‌های جهان در لیست انتظار دریافت واکسن کرونا از کشور‌های دیگر هستند، ایران در زمره کشور‌هایی است که به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود در ساخت واکسن کرونا تکیه و آن را تولید کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه فرانسوی لاکروا، ایران، کوبا و نیجریه را در زمره کشور‌هایی توصیف کرد که به صورت مستقل درصدد ساخت واکسن برای مقابله با کووید-۱۹ هستند.
لاکروا افزود: در حالی که چشم بسیاری از کشور‌های جهان به لیست سفارش‌های واکسن کرونا از دیگر کشور‌ها دوخته شده و حتی گاه نسبت به کارایی واکسن‌هایی که سفارش داده اند، ابراز تردید می‌کنند، اما ایران، کوبا و نیجریه عزم خود را جزم کرده اند تا به نقاط قوت خود در تولید واکسن کرونا تکیه کنند.
این نشریه فرانسوی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیان داشت: ایران که اینک با موج چهارم کرونا روبروست، به رغم تحریم‌های آمریکا در تلاش است در تولید واکسن کرونا خودکفا باشد.
لاکروا تأکید کرد: واکسن‌های مختلفی در ایران با نام‌هایی همچون «کُوو ایران برکت»، «فخرا»، واکسن «رازی کوو پارس» (اولین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-19)، در حال ساخت بوده و تاکنون مراحل متعدد کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سر گذرانده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 19 فروردین 1400 - 11:6:19