شهادت مبارز بحرینی در زندان رژیم آل خلیفه و واکنش ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه

چهار شنبه 18 فروردین 1400 - 11:34:45
شهادت مبارز بحرینی در زندان رژیم آل خلیفه و واکنش ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه

تهران - الکوثر : جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین شهادت مبارز بحرینی در زندان های آل خلیفه را ناشی از بی توجهی عمدی پزشکی خواند و خواهان تداوم همبستگی مردم برای آزادی همه زندانیان سیاسی بویژه در سایه شیوع کرونا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مجاهد اسیر «عباس حسن علی مال الله» به دلیل اهمال و بی توجهی عمدی پزشکی و نبود مراقبت های پزشکی و بهداشتی در زندان مرکزی «جو» در شهر منامه در سایه همه گیری ویروس کرونا به شهادت رسید.

در بیانیه جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین آمده است، شهید عباس مال الله درحالی که قادر به نفس کشیدن یا صحبت کردن نبود، به قلب خود اشاره کرد و سایر زندانیان برای خدمات اورژانس درخواست کمک کردند اما زندانبانان به بهانه نداشتن مجوز از مراجع بالا از این اقدام سرباز زدند و این امر باعث وخامت حال وی شد و در نهایت زندانبانان دیر وارد عمل شدند و این اسیر در راه بیمارستان به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است، ما، علمای بحرینی و خانواده های اسیران و مردم و جریان های سیاسی مخالف بحرینی پیشتر در این باره هشدار داده بودیم.

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه خود خواهان تداوم تظاهرات، راهپیمایی ها و همبستگی با خانواده های اسیران دربند در زندان های آل خلیفه شد و از ملت انقلابی و سرافراز بحرین خواست تا با توجه به شیوع کرونا، برای آزادی همه زندانیان سیاسی و چهره های سرشناس وارد عمل شوند.

بحرین از جمعه گذشته (۲ آوریل) شاهد موج اعتراضات گسترده و بی‌سابقه برای محکومیت ادامه بازداشت فعالان سیاسی توسط حکومت آل خلیفه و آزادی بدون قید و شرط آن‌ها بوده است.

مردم بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ با انجام تظاهرات و تحرکات مسالمت آمیز خواستار تغییرات دمکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید در این کشور شده‌اند، اما نیروهای رژیم آل خلیفه طی این مدت با خشونت اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت جو و بازداشت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 فروردین 1400 - 11:34:35

دسته بندی :