کاخ سفید: بازگشت به برجام زمان‌بر است

چهار شنبه 11 فروردین 1400 - 11:4:57
کاخ سفید: بازگشت به برجام زمان‌بر است

تهران- الکوثر: سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی‌اش بر تمایل و آمادگی دولت آمریکا برای در پیش گرفتن روندی دیپلماتیک در قبال ایران در راستای «بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای» تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی‌اش در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران هرگونه تغییر و بازگردانی در تعهدات هسته‌ای کاهش یافته‌اش را مشروط به لغو کلیه تحریم‌ها کرده است، آیا با این وجود، از نظر او مطرح کردن پیشنهاد لغو برخی تحریم‌ها فایده‌ای خواهد داشت یا نه، گفت: ما به پیگیری روندی دیپلماتیک برای مشخص کردن مسیری رو به جلو متعهد هستیم. این امر گاهی زمان می‌برد.

ساکی ادامه داد: ما برای مشارکت در یک دیپلماسی هدفمند در راستای دست یافتن به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به تعهدات برجامی[توافق هسته‌ای] آماده‌ایم و آن پیشنهاد برای مذاکره و تعامل روی میز است.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید درحالی مطرح می ‌شود که نشریه پالیتیکو در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع نوشت دولت بایدن طی هفته جاری قصد دارد پیشنهاد جدیدی را برای آغاز مذاکرات با ایران ارائه دهد.

یکی از این منابع مدعی شده است که این پیشنهاد از ایران می‌خواهد که در قبال رفع برخی تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور، برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار روی سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را متوقف کند.

این منبع مطلع همچنین مدعی شده است جزئیات نهایی این طرح در حال تنظیم است.

شاهرخ ناظمی، رئیس بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در این خصوص گفت: «بازگشت آمریکا به توافق نیازمند هیچ گونه پیشنهاد خاصی نیست. این کار تنها نیازمند تصمیم سیاسی آمریکا برای اجرای فوری و کامل تعهداتش» ذیل توافق و قطعنامه کلیدی سازمان ملل می‌باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 11 فروردین 1400 - 10:58:33

پربازدیدها