شهادت ۸۰ هزار یمنی به علت بسته بودن فرودگاه صنعا

دو شنبه 9 فروردین 1400 - 18:51:45
شهادت ۸۰ هزار یمنی به علت بسته بودن فرودگاه صنعا

تهران- الکوثر: در سایه تداوم جنایات سعودیها، وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن از شهادت ۸۰ هزار شهروند یمنی به خاطر بسته بودن شش ساله فرودگاه بین المللی شهر «صنعا» پایتخت این کشور خبر داد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم سعودی با همدستی برخی کشورهای عربی و غربی از سال ۲۰۱۵ میلادی تجاوزگری همه جانبه ای را علیه یمن به راه انداخت که در جریان آن تاکنون صدها هزار نفر شهید یا زخمی شده اند و زیان گسترده ای به ساختار زیربنایی این کشور وارد شده است.

رژیم سعودی همچنین کشور یمن را تحت محاصره همه جانبه قرار داده و از پرواز هواپیماها در فرودگاههای مناطق تحت اداره دولت نجات ملی صنعا جلوگیری کرده است.

این تجاوزگری و محاصره همه جانبه باعث آوارگی هزاران یمنی، بروز سوءتغذیه و گرسنگی شدید بویژه در بین کودکان و جان باختن شمار زیادی از آنها و شیوع گسترده بیماریهای واگیردار در این کشور شده است.
بخش حمل و نقل یمن از جمله بخش هایی است که از این تجاوزگری و محاصره ظالمانه در امان نمانده است.

وزارت حمل و نقل و نهادهای وابسته به آن در دولت نجات ملی صنعا امروز دوشنبه در آخرین گزارش خود از حجم زیان های ناشی از این تجاوزگری و محاصره تحمیلی آورده است که بسته بودن فرودگاه صنعا در طول شش سال اخیر باعث شهادت ۸۰ هزار نفر شده که نیاز به درمان فوری در خارج از این کشور را داشته اند.

این وزارتخانه افزوده است: بیش از ۴۵۰ هزار نفر نیاز ضروری به سفر به خارج از کشور برای ادامه درمان دارند اما محاصره بر رنج و درد آنها افزوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که متجاوزان سعودی در طول این مدت ۱۰۸۳ دستگاه کامیون و تانکر، ۴۴۹۰ جاده و دهنه پل و ۷۲۲۹ وسیله نقلیه را منهدم کرده اند.

براساس این گزارش، محاصره همچنین باعث نبود ۱۲۰ نوع دارو و محلول پزشکی شده است که از طریق فرودگاهها وارد می شد.

وزارت حمل و نقل دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: یک بیمار از هر ۱۰ بیماری که برای سفر به خارج مجبور می شود از راه زمینی از شهر صنعا به فرودگاه شهرهای عدن یا سیئون برود، در طول مسیر جان خود را از دست می دهد. این دو فرودگاه در مناطق تحت کنترل دولت یمنی دست نشانده سعودیها قرار دارد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرده است: مجموع خسارت های وارده به بخش حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی یمن ناشی از تجاوزگری و محاصره این کشور بیش از هفت میلیارد دلار است.

براساس این گزارش، بخش صنعت حمل و نقل هوایی یمن بیش از ۵ میلیارد دلار و زیرساخت بخش صنعت حمل و نقل دریایی این کشور بیش از ۲ میلیارد دلار خسارت دیده است

وزارت حمل و نقل یمن تصریح کرده است: میزان خسارت اداره کل سازماندهی حمل و نقل زمینی نیز تاکنون بیش از ۲۰۸ میلیون دلار بوده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید
: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv

 


دو شنبه 9 فروردین 1400 - 18:0:27