سلام بر مهدی موعود (عج)؛ بهار جان‌ها

دو شنبه 9 فروردین 1400 - 9:7:30

نیمه‌های شعبان، چراغ دلمان روشن می‌شود به مهر آقایمان؛ سالی که دو نیمه شعبان دارد و این یعنی آغاز و پایان امسالمان متبرک است به نام و یاد کسی که جهان انتظارش را می‌کشد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جلال عادلی مسئول گروه جهادی منتظران ظهور می‌گوید: ” شاخصه اصلی بچه‌هایی که در این گروه هستند همین منتظر ظهور بودن است؛ اما مدل انتظارشان این نیست که بنشینند و منتظر اتفاقی باشند؛ خودشان آمده‌اند وسط میدان و احساس مسئولیت کرده اند نسبت به مردم و می‌خواهند با کم کردن محرومیت جامعه را برای ظهور آماده کنند“.

نیمه‌های شعبان شهرمان چراغانی باشد یا نباشد، چراغ دلمان روشن می‌شود به مهر و امیدآقایمان. امید گشایش‌هایی که مژده داده شده با آمد شما حاصل می‌شود و امید به آینده جهانی که با حضور شما از عدل و داد پر می‌شود. با شیعیانش که گپ بزنی هر کس یک جور مهر امامش را به دل دارد. در امامزاده حسن تهران واقع در میدان قزوین خانم جوانی می‌گفت: ” باوجودی که اصلا ندیدیمشان، ولی وقتی اسم نیمه شعبان می‌آید یک آرامش خاصی پیدا می‌کنم“؛ و بعد بغض آلود ادامه داد: ” مخصوصا وقتی باران می‌بارد؛ حالم که خوب می‌شود اولین چیزی که بر زبانم می‌آورم اللهم عجل لولیک الفرج است“.

۱۱۸۷ سال از عمر بابرکت حضرت مهدی (عج) می‌گذرد. روایت است در همه این سال‌ها نه گرد پیری بر جسم و جان ایشان نشسته و نه از دستگیری و پشتیبانی شیعیانش خسته شده است. هر چند غریبانه است بی حضورتان جشن گرفتن، ما، اما این روز را امیدوارانه جشن می‌گیریم و همان انتظار شیرین و مشترک همیشگی را مرور می‌کنیم. به سراغ مادری می‌روم که همراه با دو فرزندش در گوشه‌ای از حیاط امزاده حسن ایستاده و با نوای سرود گروه نوجوانان شهید فرجی اشک می‌ریزد. سرودی که روز‌های آمدن آقا را توصیف می‌کند و بهاری که با حضور ایشان دلنشین‌تر می‌شود. از مادر جوان می‌پرسم چرا گریه؟ که می‌شنوم: ”، چون فکر می‌کنم نور خدا در وجود حضرت صاحب هست. عید واقعی زمانیه که امام زمانمون ظهور کنه؛ ما شادی واقعی را آن موقع می‌بینیم؛ تمام لذت‌های این دنیا با امام زمان تکمیل می‌شه؛ این‌ها لذت نیستن که ما تجربه می‌کنیم. همه لذت‌های دنیا در مقابل لذت آمدن ایشون کوچکند“.

حمید رضا عضو گروه سرود شهید فرجی نوجوانی شانزده ساله است. او معتقد است:” افتخار می‌کنم که برای امام زمان قطعه‌هایی خوندیم؛ وقتی برای امام زمان سرود می‌خوانیم قشنگ برکتش رو توی زندگی خودمون احساس می‌کنیم“.

ابوالفضل یکی دیگر از اعضای این گروه سرود می‌گوید:” راستش مثل خیلی‌ها ما هم دوست داشتیم از سربازان حضرت مهدی بشیم اگه توفیقی بشه انشاالله“.

حسین نصیری مربیاین نوجوان‌ها هم کار برای حضرت را از افتخاراتش می‌داند و باور دارد: ” اگر بتوانیم مشکلی از کسی حل کنیم و دست گرفتاری را بگیریم خیلی به امام زمانمان نزدیک می‌شویم“.

انتظار آمدن مهدی موعود نسبت نزدیکی با حرکت و تلاش و تکاپو برای اصلاح و آبادانی دارد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان درباره حضرت فرموده اند:” انتظار فقط به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست؛ به معنای آماده شدن است؛ به معنای اقدام کردن است؛ به معنای این است که انسان احساس کند عاقبتی وجود دارد که می‌توان به آن دست یافت و برای رسیدن به آن عاقبت باید تلاش کرد؛ ما که انتظار فرج و انتظار ظهور حضرتش را داریم باید در این راه تلاش کنیم؛ در راه ایجاد جامعه مهدوی هم خود سازی کنیم و هم به قدر توانمان دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی مان را تا هر اندازه‌ای که در قدرت ماست به جامعه مهدوی نزدیک کنیم. این که پیغمبر (ص) می‌فرماید بهترین اعمال امت من انتظار فرج است ناظر به همه مشکلاتی است که برای زندگی انسان پیش می‌آید؛ که انسان در مواجهه با این مشکلات نبایستی مایوس شود و باید انتظار فرج داشته باشد. انتظار فرج و گشایش خودش گشایشی است برای انسان؛ و از یأس و درماندگی که به کار‌های عجیب و قریب انسان را وامی‌دارد نجات می‌دهد؛ این معنی اش این است که امت محمدی در هیچ حادثه‌ای از حوادث زندگی دچار یاس و ناامیدی نمی‌شود و همیشه و در همه حال انتظار فرج دارد“.

انتظاری را که پویا باشد و ختم به خدمت و خیر شود، در سال سختی که پشت سر گذاشتیم کم ندیدیم. نمونه اش تمام کمک‌های مومنانه‌ای که در آن مردم از دل و جان برای هم مایه گذاشتند. جامعه مهدوی را همین تعهد مردم نسبت به هم می‌سازد. شبیه به گروهی که ۱۵ سال است با حضور جمعی از پزشکان متخصص و با نام ” منتظران ظهور“ تشکیل شده تا به درمان و پیشگیری از بروز بیماری در نقاط دورافتاده کشور بپردازد. جلال عادلی مسئول این گروه جهادی می‌گوید: ” شاخصه اصلی بچه‌هایی که در این گروه هستند هم همین منتظر ظهور بودن است؛ اما مدل انتظارشان این نیست که بنشینند و بخواهند منتظر اتفاقی باشند؛ خودشان آمده‌اند وسط میدان و شاخصه شان این است که احساس مسئولیت می‌کنند نسبت به مردم و می‌خواهند با کم کردن محرومیت جامعه را برای ظهور آماده کنند“. شادی دل حضرت مهدی (عج) بهانه خوبی است برای چشم انتظاران ظهور تا هر خدمتی را بی مزد و منت انجام دهند. سید عباس علی نژاد پزشک جوان دیگریست که سابقه همکاری اش با گروه منتظران ظهور ۴ ساله شده. او می‌گوید:” با خودم عهد بسته ام تا زمانی که توان داشته باشم به این اردو‌ها بیایم و به مردم مناطق محروم خدمت رایگان ارائه دهم انرژی من در این اردو‌ها وصف ناپذیر است و خیلی بیشتر چیزی است که در مطب شخصی ام دارم“. به اعتقاد او منتظر مثل انسان تشنه می‌ماند؛ انسانی که منتظر نمی‌ماند تا کسی برایش آب بیاورد؛ انسان منتظر ظهور هم نمی‌نشیند؛ بلکه به میدان می‌رود تا هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام دهد.

سال ۱۴۰۰ دو نیمه شعبان دارد. یکی ۹ فروردین و دیگری ۲۷ اسفند؛ و این یعنی آغاز و پایان امسالمان متبرک است به نام و یاد کسی که جهان انتظارش را می‌کشد. به فال نیک می‌گیریم این اتفاق را، و با امید بیشتری قدم در مسیر فرج می‌گذاریم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید
: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv

 


دو شنبه 9 فروردین 1400 - 9:7:20