دیدار نمایندگان آمریکا، سوئد و سازمان ملل با نماینده صنعاء در عُمان

یک شنبه 8 فروردین 1400 - 13:5:1
دیدار نمایندگان آمریکا، سوئد و سازمان ملل با نماینده صنعاء در عُمان

تهران- الکوثر: هیأت‌های آمریکایی، سوئدی و نماینده سازمان ملل گفت‌وگوهای فشرده‌‌ای در پایتخت عمان با نماینده دولت صنعاء انجام دادند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از گفت‌وگوهای سیاسی در عمان برای حل بحران یمن خبر داد.

العجری که از اعضای ارشد جنبش انصارالله نیز هست، در صفحه توئیتر خود نوشت که دیدارها و گفت‌وگوهای فشرده‌ای در عمان با نماینده سازمان ملل، نماینده آمریکا و سوئد واتحادیه اروپا انجام شد.

العجری با تقدیر از عمان، افزود: این تلاش‌ها در وهله اول در راستای برآورده کردن نیازهای انسانی است و این‌ها مسأله‌ای است که نباید وابسته به حل و فصل مسائل پیچیده نظامی و سیاسی باشد.

او همچنین در اظهاراتی به خبرنگاران گفت که هیأت دولت صنعاء منتظر پیامی واضح در خصوص مسائل بشردوستانه است و باید موانع باز شدن گذرگاهها از بین برود.

العجری طرح به اصطلاح صلح دولت سعودی را نیز تلاشی برای رهایی از فشارهای بین‌المللی و فرافکنی در خصوص مسائل بشردوستانه دانست.

روز جمعه گذشته «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل و «تیموتی لیندرکینگ» نماینده آمریکا و هیأت دولت نجات ملی یمن برای بحث در خصوص حل و فصل سیاسی یمن وارد مسقط پایتخت عمان شدند. 

نمایندگان سازمان ملل و آمریکا شب گذشته (شنبه) برای بحث با مقامات سعودی از مسقط راهی ریاض شدند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


یک شنبه 8 فروردین 1400 - 12:56:30

پربازدیدها