وال استریت ژورنال:

آیا تحریم‌های ایران قبل از هر مذاکره‌ای کاهش می‌یابد؟

شنبه 7 فروردین 1400 - 11:7:57
آیا تحریم‌های ایران قبل از هر مذاکره‌ای کاهش می‌یابد؟

تهران- الکوثر: یک مقام دولت جو بایدن اذعان کرد خروج از برجام یک اشتباه بود و سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران شکست خورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مطلبی به نقل از یک مقام دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا اذعان کرد: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود و فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران شکست خورده است.

این مقام ارشد دولت بایدن گفته است: آمریکا می‌تواند تحریم‌های تهران را قبل از ملاقات با مقامات ایرانی کاهش دهد.کاهش تحریم‌های ایران باید بخشی از فرآیندی باشد که منتج به بازگشت کامل تهران به تعهدات هسته‌ای شود.

این در حالی است که روزنامه «فایننشال تایمز» هفته گذشته به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که امکان کاهش تحریم‌ها علیه ایران در صورت تفاهم با تهران در برجام «چه به عنوان بخشی از گام‌های دوجانبه و چه به عنوان بخشی از بازگشت کامل به تعهدات» وجود دارد.

مقامات دولت جو بایدن مدتهاست این ادعای تکراری را عنوان می‌کنند که در صورتی که ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد، واشنگتن نیز اقدام متقابل را انجام خواهد داد و این مسأله شامل برخی تحریم‌ها خواهد شد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اما در پاسخ به ادعا‌های مقامات آمریکایی اعلام کرد: نیازی نیست مذاکره‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام صورت گیرد.

خطیب زاده گفت: واشنگتن باید در ابتدا به توافق هسته‌ای بازگردد و پس از آن بر سر میز مذاکرات بنشیند. تغییری در سیاست‌های آمریکا به وجود نیامده است. آمریکا طرفی است که مذاکرات هسته‌ای را بدون آنکه با طرفی مذاکره کند، نقض کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 7 فروردین 1400 - 11:6:53