عبدالسلام : جنگ یمن، بازار فروش سلاح آمریکا و اروپاست

پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 10:56:8
عبدالسلام : جنگ یمن، بازار فروش سلاح آمریکا و اروپاست

تهران - الکوثر : سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت، جنگ یمن بازاری برای فروش تسلیحات جنگی آمریکا و اروپاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی انصارالله چهارشنبه شب در گفتگو با شبکه المسیره گفت،  آمریکا، انگلیس و کشورهای مشارکت کننده در جنگ علیه یمن از پیشروی‌ نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن ناراحت هستند، چراکه آنها به دنبال صلح نیستند و اهداف دیگری در سردارند. 

سخنگوی انصارالله تاکید کرد، گره‌‌هایی که در پرونده سیاسی یمن وجود دارد، نه‌‌تنها به عدم وجود توجه واقعی به مسئله آتش‌بس و پایان محاصره یمن از سوی کشورهای متجاوز مربوط می‌شود، بلکه ‌آن‌ها تلاش دارند زمان را خریده و توافق‌‌ها را زیر پا بگذارند.

عبدالسلام تصریح کرد، کشوهای مهاجم در بعد میدانی و نظامی شکست خوردند و تلاش‌های آن‌ها برای تحمیل راه‌حل‌های سیاسی از این جهت است که آنچه را که در میدان و نبرد از دست داده‌اند، با سیاست به دست بیاورند.

رئیس هیات مذاکره کننده یمن درباره درگیری‌‌های  دو ماه اخیر در استان مأرب گفت، نبرد مأرب به این دلیل آغاز شد که در این استان نیروهای خارجی و عناصر تکفیری وجود داشت و این منطقه به مرکز عملیاتی بزرگ برای هدف قرار دادن مناطق مجاور تبدیل شده بود.

سخنگوی انصارالله یمن در ادامه افزود، مذاکرات و طرح‌‌های ادعایی متجاوزان به صلح در یمن ختم نمی‌شود وعملیات‌های تلافی‌جویانه علیه دشمنان و هدف قرار دادن کشورهای متجاوز به یمن در رسیدن به راه حل سیاسی تأثیر خواهد داشت.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 10:55:59

دسته بندی :