ارسال تجهیزات نظامی جدید امارات به سقطری یمن

پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 9:31:10
ارسال تجهیزات نظامی جدید امارات به سقطری یمن

تهران - الکوثر : امارات متحده عربی بر خلاف ادعای خود مبنی بر خروج کامل از جزیره سقطری، همچنان به اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به این جزیره ادامه می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منابع محلی در استان سقطری چهارشنبه شب اعلام کردند، تجهیزات عظیم نظامی امارات و موشک ها از طریق یک فروند شناور غول پیکر و در حالی که پرچم کمک های بشردوستانه روی آن نصب شده بود، وارد جزیره سقطری یمن شد و به نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات مستقر در جزیره سقطری تحویل داده شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که چند هفته قبل «عبدالسلام حمید» وزیر حمل ونقل دولت مستعفی یمن، «ریاض سلیمان» مدیر بندر سقطری را در پی مخالفت با تبدیل این جزیره توریستی به انبار مهمات نظامی امارات از کار برکنار کرد.

این اقدام همچنین همزمان با اعلام پیاده کردن نیرو  و تجهیزات نظامی امارات در استان المهره واقع در شرق یمن و مانور بزرگ تحت فرماندهی آمریکا، فرانسه و  بلژیک در سواحل جنوبی یمن است.

بازداشت و برکناری سلیمان در حالی صورت گرفت که نیروهای سعودی حاضر در سقطری که نظارت بر این استان را بر عهده دارند، سکوت اختیار کردند و امارات نیز سعی دارد افراد وابسته به خود را بر این بندر مسلط کند تا واردات مواد و تجهیزات دلخواه خود به بندر را تسهیل نماید.

افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از ژوئن سال گذشته (2020) بر سقطری سیطره یافته اند و در همین حال برخی منابع محلی گزارش دادند امارات ساخت برخی پایگاههای نظامی در مکانهای مهم و استراتژیک جزیره سقطری را آغاز کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 5 فروردین 1400 - 9:29:40

دسته بندی :