انصارالله یمن: رفع محاصره ارتباطی با مسایل سیاسی و نظامی ندارد

چهار شنبه 4 فروردین 1400 - 16:56:43
انصارالله یمن: رفع محاصره ارتباطی با مسایل سیاسی و نظامی ندارد

تهران - الکوثر : سخنگوی انصارالله یمن گفت رفع محاصره این کشور نباید ارتباطی به مسائل سیاسی و نظامی داشته باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء در صفحه توئیتر خود، هرگونه وابسته کردن روند مذاکرات به رفع محاصره را رد کرد.

عبدالسلام نوشت: «رسیدن مشتقات نفتی و مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، یک نیاز انسانی و قانونی برای مردم یمن است و ما هرگز وابسته کردن رفع محاصره به هرگونه شروط نظامی و سیاسی را نمی‌پذیریم.»

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله نیز اعلام کرد صنعاء رسما هیچ طرحی از عربستان سعودی دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد، اینکه این طرح، رسما به یمن اعلام نشد، بیانگر این است که عربستان سعودی در توقف حملات و تجاوزات خود به یمن، جدی نیست و فقط جنبه رسانه‌ای دارد. 

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز دوشنبه گذشته از طرح ابتکاری این کشور برای آتش بس در یمن خبر داد. طرح پیشنهادی عربستان سعودی شامل کاهش محدودیت‌ها علیه فرودگاه صنعا و بندر الحدیده است که اجرای آن به پذیرش انصارالله یمن مشروط شده است. 

وزیر خارجه عربستان گفت ابتکار عمل ریاض شامل آتش‌بس فراگیر در یمن با اشراف سازمان ملل متحد و با موافقت دولت منصورهادی و انصارالله یمن است. انصارالله این طرح را رد و اعلام کردند حرف جدیدی ندارد و این طرح بدون توقف کامل جنگ و محاصره بی معنا است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 فروردین 1400 - 16:56:38

دسته بندی :