اتحادیه علمای مسلمان خبر داد:

نقش آمریکا در بزرگترین فاجعه بهداشتی عراق

سه شنبه 3 فروردین 1400 - 15:21:13
نقش آمریکا در بزرگترین فاجعه بهداشتی عراق

تهران - الکوثر: جبار المعموری، رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان عراق اعلام کرد که آمریکا با استفاده از تسلیحات ممنوعه برای هدف قرار دادن مراکز شهری پس از ۲۰۰۳ در بزرگترین فاجعه بهداشتی کشور عراق نقش پر رنگی دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جبار المعموری، رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در استان دیاله گفت: آمریکا پس از سال ۲۰۰۳ میلادی و قبل از آن از سلاح‎های ممنوعه برای هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی در عراق استفاده کرد و پیامدهای همین سلاح‌ها باعث افزایش بی‌سابقه میانگین سرطان شده است.

المعموری گفت: به طور مثال در دیالی آمار ابتلا به سرطان‌های مختلف بیش از ۳۰ درصد است و این گواهی بر حجم درد و رنج‌های بشری است که تسلیحات آمریکایی برجای گذاشته است.

وی با اشاره به گزارش‌های بین‌المللی درباره استفاده دولت‌های آمریکا از سلاح‌های ممنوعه در عراق گفت: هیچ اقدام فوری برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان صورت نگرفته و لازم است از آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی شکایت و جبران خسارات ناشی از استفاده سلاح‌های ممنوعه مطالبه شود.

المعموری با انتقاد از سکوت در قبال این فاجعه انسانی تصریح کرد: سکوت در قبال این فاجعه بشری که تاکنون موجب مرگ هزاران نفر طی سالیان گذشته شده، باعث شگفتی است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


سه شنبه 3 فروردین 1400 - 14:42:15

دسته بندی :