طرح "آتش‌بس عادلانه" و "جدول زمانی سریع" واشنگتن برای مذاکرات یمن

شنبه 30 اسفند 1399 - 17:15:12
طرح "آتش‌بس عادلانه" و "جدول زمانی سریع" واشنگتن برای مذاکرات یمن

تهران- الکوثر: روزنامه "الشرق الاوسط" در گزارشی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت، نماینده جو بایدن در امور یمن پیشنهاد "آتش بس عادلانه" را ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الشرق الاوسط افزود:  واشنگتن و سازمان ملل "جدول زمانی سریعی" را ارائه کرده‌اند که از طریق آن می‌توان مشکلاتی همچون دسترسی به بنادر را به سرعت حل و فصل کرد.
تیم لیندرکینگ، نماینده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یمن، پیشنهاد آتش بس "عادلانه" در کشور یمن را ارائه داده است که بلافاصله وضعیت اسفبار انسانی در یمن را حل و فصل می‌کند و رایزنی‌ها درباره این پیشنهاد ادامه دارد.

 سفر اخیر تیم لیندرکینگ، نماینده آمریکا در  امور یمن به منطقه چه به لحاظ مدت زمانی و یا رخدادهای آن، قابل توجه بود، زیرا وی طرح خود را در عمان به انصارالله تحویل داد و مجبور شد به ریاض برگردد و سفرش را که قرار بود طی چند روز به پایان برسد، تمدید کند.

الشرق الاوسط نوشت، براساس رایزنی‌های نماینده آمریکا با بسیاری از رهبران در سفر وی به منطقه، مشخص شد که عربستان سعودی و دولت مستعفی یمن آماده توافق برای آتش بس سراسری هستند. وی گفت، آنها همچنین آماده مذاکره برای پایان دادن درگیری با همه طرف‌های ذیربط ازجمله انصارالله هستند.

لیندرکینگ تاکید کرد، ایالات متحده و سازمان ملل متحد خواستار مذاکرات طرفین تحت نظارت سازمان ملل متحد هستند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
 


شنبه 30 اسفند 1399 - 13:17:47