ارتش یمن در ورودی شهر مارب

دو شنبه 25 اسفند 1399 - 18:1:49
ارتش یمن در ورودی شهر مارب

تهران- الکوثر: تصاویر تازه منتشر شده نشان می‌دهد ارتش به ۸ کیلومتری سد مأرب رسیده و به لحاظ نظامی به شهر صرواح تسلط پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عملیات رزمندگان یمنی به سمت شهر مارب ادامه دارد و مناطق راهبردی وسیعی آزاد شده است.

منابع میدانی می گویند نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی طی سه هفته نبرد‌های سنگین توانسته اند حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند و تعداد زیادی از مزدوران را به اسارت بگیرند، گفته می‌شود برخی از افراد حزب اصلاح یمن نیز در حال رایزنی برای تسلیم خود به نیرو‌های یمنی هستند.
محمد علی شهروند یمنی در این باره گفت: ما شهر مارب را از آن اشغالگران و فاسدان پاک خواهیم کرد و انشاا.. بر آن‌ها غلبه می‌کنیم.

رشاد الوطیری از نیروهای ارشد  وزارت دفاع یمن نیز گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی از چهار طرف شهر را محاصره کردند و شاید چند روز دیگر وارد مارب شوند، اما نیرو‌های متجاوز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند که مانع پیشرفت ارتش و کمیته‌های مردمی شده است.همچنین مجیب شمسان تحلیلگر نظامی در این خصوص اذعان داشت: این پیشرفت ارتش و کمیته‌های مردمی نشان دهنده یک موفقیت بزرگ در تمامی جبهه‌ها و همبستگی نیرو‌های مسلح یمن با قبایل است.

نبرد‌ها نزدیک به یک ماه در حوالی شهر مارب در جریان است  و عناصر القاعده در کنار مزدوران می‌جنگند. تاکنون ۱۸۰۰ مزدور و عضو القاعده کشته و ۳۰۰۰ تن دیگر مجروح شده‌اند. ارتش یمن همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد و بسیاری از مزدوران فراری شده اند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


دو شنبه 25 اسفند 1399 - 16:3:21

دسته بندی :