هراس صهیونیستها از توان موشکی یمن

دو شنبه 25 اسفند 1399 - 18:28:45
 هراس صهیونیستها از توان موشکی یمن

تهران- الکوثر: سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: بیشترین چیزی که رژیم صهیونیستی را نگران کرده، به زانو درآمدن آل سعود در برابر توان موشکی یمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از تلویزیون المیادین، تحلیلگر مشهور عرب با اشاره به اینکه ملت یمن در نهایت پیروز میدان خواهد بود، تأکید کرد دقت و نقطه زنی موشک‌های یمن، رژیم صهیونیستی را دچار ترس و هراس کرده است.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در لندن، با اشاره به تحولات جبهه‌های جنگ مأرب در یمن گفت: تصاویر منتشر شده از جبهه جنگ مأرب به خوبی نشان دهنده جبهه‌ای است که دست بالا را در اختیار دارد و در میدان در حال پیشروی است. تجربه و سابقه تاریخی ثابت کرده است هر کسی علیه ملت یمن وارد نبرد شود، شکست می‌خورد و در نبرد کنونی نیز پیروز میدان در نهایت ملت یمن خواهد بود. کمتر ملتی مانند ملت یمن دارای این اراده قهرمانانه و جنگی است. بیشترین چیزی که اسرائیلی‌ها را نگران کرده است، همین اراده قوی جنگی یمنی‌ها است. یمن که اراده کرده است علیه ائتلاف سعودی وارد جنگ شود، اراده حمله به اسرائیل را نیز در اختیار دارد.

عطوان افزود: هر روز ما می‌شنویم که موشک‌های یمن به اهدافی در خاک عربستان اصابت می‌کند، ولی تا کنون حتی یک شهروند سعودی زخمی نشده است و این بیانگر دقت و نقطه زنی موشک‌های یمنی است و اسرائیل نیز از همین دقت و نقطه زنی موشک‌های یمنی هراس دارد.

تلاش آمریکا برای نجات آل سعود از باتلاق یمن
سردبیر روزنامه رأی الیوم ادامه داد: آمریکا مانند یک پرونده انسانی و نه سیاسی با یمن رفتار می‌کند. آمریکا در جنگ یمن یک میانجی نیست بلکه یک طرف اساسی در این جنگ است و از روز اول در آن نقش داشته و اکنون نیز خواهان نجات ائتلاف سعودی است نه ملت یمن. واشنگتن مخالف سیطره انصار الله بر مأرب است و برای چیزی جز نفت و سیطره بر درآمد‌های آن به حرکت در نمی‌آید، آنگونه که بر منابع و درآمد‌های نفت در عراق، سوریه و لیبی سیطره یافته است. ذخایر نفت و گاز در مأرب مقادیر قابل توجه و غیر معمولی است. اهمیت نفت یمن از این لحاظ است که در دریای آزاد واقع شده است.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


دو شنبه 25 اسفند 1399 - 9:50:38