رونمایی از دستاوردهای جدید نظامی یمن

پنج شنبه 21 اسفند 1399 - 16:30:49
رونمایی از دستاوردهای جدید نظامی یمن

تهران - الکوثر : نمایشگاه صنایع نظامی و تولیدات جدید بومی یمن با حضور جمعی از مقامهای نظامی و سیاسی این کشور در صنعا گشایش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دراین نمایشگاه که امروز پنجشنبه و همزمان با سالگرد شهادت «سید حسین بدرالدین الحوثی» از فرماندهان انصارالله  برگزار شد ، از انواع سلاح های جدید ساخت نیروهای یمنی از جمله موشک های بالستیک، پهپاد، ضد زره، توپ های جنگی و اسلحه سبک و سنگین رونمایی به عمل آمد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح  با حضوردراین نمایشگاه دستاوردهای نظامی یمن را  یک پیروزی برای مردم کشورش دانست و افزود، همه این سلاح ها و امکانات به دست توانمند متخصصان یمنی تولید شده است.

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن دوماه  پیش اعلام کرده بود، نیروهای مسلح یمن سامانه‌هایی با فناوری بسیار بالا در اختیار دارند که تحولات بزرگی در راهبرد جنگ و مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی و امارات ایجاد خواهد کرد.

العاطفی همچنین گفته بود ، کشورش موفق شده است در زمینه ساخت موشک‌های بالستیک زمین به زمین سلاح های سنگین، نیمه سنگین و سبک پیشرفت‌های خوبی به دست آورد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است .


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 21 اسفند 1399 - 16:29:45

دسته بندی :