ترکیه همکار جنایات عربستان در یمن شد

چهار شنبه 20 اسفند 1399 - 16:45:13
ترکیه همکار جنایات عربستان در یمن شد

تهران- الکوثر: روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن در شماره امروز (چهارشنبه) از آغاز همکاری نظامی ترکیه با عربستان در یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم افزود: ترکیه به سرعت به درخواست عربستان پاسخ مثبت داد . بر اساس گزارش های رسیده از شمال سوریه ، آنکارا هم اکنون در حال مجهز کردن جنگجویان مزدور سوری برای اعزام آنها به جبهه های یمن بسر می برد همچنانکه همین کار را در مورد لیبی و منطقه ناگورنی قره باغ انجام داد.

بر پایه همین گزارش، سازمان اطلاعات ترکیه در حال تهیه  فهرست جنگجویانی است که مایل به رفتن به یمن هستند . سازمان مزبور برای این دسته از افراد دستمزد بسیار بالایی در نظر گرفته است. سازمان مزبور از گروه های شبه نظامی خواسته تا نام جنگجویان را به منظور انتقال آنان به یمن به منظور نبرد در کنار نیروهای سعودی ارائه دهند. اطلاعات رسیده از آغاز همکاری نظامی ترکیه با عربستان در یمن حکایت دارد . در همین رابطه آنکارا پهپادهای از نوع " کارایل " در اختیار ریاض قرار داده است .

منابع متعدد خاطرنشان کردند: ترکیه عملا شارژ پهپادهای جنگی از نوع بایراکدار به عربستان را آغاز کرده است تا بدین ترتیب توقف فروش تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به عربستان جبران شود، زیرا بایدن رئیس جمهور اخیرا تصمیم گرفت تا به حمایت های نظامی کشورش از عربستان در جنگ یمن پایان دهد.

یحیی سریع سخنگوی نظامی نیروهای مسلح یمن به تازگی از سرنگونی پهپاد جاسوسی ساخت ترکیه مدل کارایل متعلق به عربستان در حریم هوایی استان الجوف خبر داد . یحیی گفت که این پهپاد مشغول انجام یک "ماموریت خصمانه" در حریم هوایی منطقه مرازیق در استان الجوف بود.  

در همین راستا وزارت خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای به طور رسمی همبستگی خود را با عربستان در ارتباط با حملات موشکی و پهپادی شکل گرفته از سوی جنبش انصارالله به بندر راس تنوره و تاسیسات آرامکو در شهر الدمام اعلام کرد .

رای الیوم در پایان نوشت : به نظر می رسد این موضع رسمی ترکیه اوج تفاهم های پشت پرده به عمل آمده میان ترکیه و عربستان است که به دنبال درخواست ریاض از آنکارا جهت حمایت نظامی از عربستان در جنگ یمن و مأرب است و به احتمال زیاد آنکارا با شور و شوق موافقت کرده است که وارد خط نبرد در مارب شود به ویژه با توجه به اینکه حزب الاصلاح وابسته به اخوان المسلمین در کنار عربستان در این نبرد مشارکت دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 20 اسفند 1399 - 14:51:45