راهپیمایی سراسری مردم یمن‌ در اعتراض به محاصره این کشور

شنبه 9 اسفند 1399 - 14:9:7
راهپیمایی سراسری مردم یمن‌ در اعتراض به محاصره این کشور

تهران - الکوثر : مردم یمن در«صنعا» پایتخت یمن، با برگزاری راهپیمایی گسترده، محاصره ملت این کشور توسط ائتلاف سعودی -آمریکایی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شرکت کنندگان در راهپیمایی صنعا  شعارهایی در مخالفت با حمله و محاصره ائتلاف متجاوز در حق ملت یمن سر داده و بر حق خود در مقاومت و حفظ حاکمیتش در رویارویی با استکبار  تاکید کردند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان سخنانی در این راهپیمایی گفت، ملت یمن  امروز در این  راهپیمایی اعلام میکند، همواره  در دفاع از وطن و عزت خود ثابت قدم  خواهد بود.

الحوثی افزود، اگر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا خواستار صلح است باید کارشناسان خود را که جنگ مارب را هدایت می کنند از یمن خارج کند و دولت انگلیس نیز مسلح کردن جنگنده هایی که ملت یمن را در مارب و سایر جبهه ها هدف می گیرند، متوقف نماید.

«احمد عبدالله دارس» وزیر نفت یمن هم در این راهپیمایی سخنرانی کرد و گفت، محاصره، بزرگترین جنایت انسانی است که ائتلاف متجاوز در حق ملت یمن مرتکب می شود و بارزترین روش خبیثانه این ائتلاف، مصادره کشتی های حاوی مواد غذایی، دارو و مشتقات نفتی است. 

درهمین حال، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن نیز درسخنانی  تاکید کرد، محاصره یمن توسط عربستان و آمریکا باعث کشته شدن  شهروندان  این کشور میشود، بطوریکه هرروز  بیش از ۳۰۰ کودک یمنی  می میرند و بیش از سه میلیون کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند و  بیش از ۵۰ درصد مراکز بهداشتی یمن  هم  ویران شده است . 

مردم صنعا در پایان تظاهرات خود با صدور بیانیه ای جامعه بین الملل و سازمان ملل  را شریک جنایت ائتلاف سعودی - آمریکایی  در محاصره یمن  دانسته  واعلام کردند، موضع ملت یمن در مقابله با این جنایات و پایبندی به حق خود در دفاع از کشور ثابت خواهد بود.

همزمان با تظاهرات مردم  صنعا ، یمنی های ساکن استان های بیضا، صعده، ذمار و الضالع دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه آمریکا و نیز آزادسازی مارب سر دادند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 اسفند 1399 - 14:8:59

دسته بندی :