انتقاد محمد علی الحوثی از موضع شورای امنیت درباره حملات سعودی ها

شنبه 9 اسفند 1399 - 11:29:9
انتقاد محمد علی الحوثی از موضع شورای امنیت درباره حملات سعودی ها

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از موضع شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای غربی در قبال حملات ائتلاف سعودی به یمن انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب و عضو شورای عالی سیاسی یمن  روز جمعه در تجمع مردم صنعاء علیه محاصره همه جانبه یمن گفت، ما برای دفاع از کشور و کرامت خود ایستاده‌ایم و هر نیروی خارجی یا مزدور داخلی بخواهد به کشورمان تعدی کند، ارزشی برای مردم یمن ندارد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد، موضع مردم یمن از ابتدای جنگ تغییری نکرده و موضع ثابتی دارند و انقلاب یمن متعلق به مردم این کشور است و کشورهایی که مدعی مردمی بودن هستند، نمی‌توانند یک چهارم جمعیتی که امروز در استان‌های مختلف یمن به خیابان‌ها آمده‌اند را جمع کنند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در خصوص عملیات آزادسازی مأرب نیز گفت، این استان هیچ زمانی آرام نبوده و شورای امنیت روزگاری سکوت کرده بود و امروزه از سر دشمنی زبان باز کرده و خواستار توقف درگیری ها است. 

محمد علی الحوثی از دولت آمریکا خواست، اگر به دنبال صلح در یمن است، ابتدا کارشناسان نظامی خود را که فرماندهی نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب را بر عهده دارند، خارج کند.

ده ها هزار یمنی با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف یمن و سردادن شعارهایی، ادامه تجاوز و حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به کشورشان را محکوم کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 9 اسفند 1399 - 11:29:1

دسته بندی :