نگرانی شورای همکاری خلیج فارس از پیشروی نیروهای «انصارالله» در «مأرب»

سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:23:3
نگرانی شورای همکاری خلیج فارس از پیشروی نیروهای «انصارالله» در «مأرب»

تهران - الکوثر : دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس از بیم پیشروی نیروهای انصارالله در «مأرب» یمن، توقف حملات ارتش و کمیته‌های مردمی دراین منطقه را توسط جامعه بین‌الملل، خواستار شد .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بدون اظهارنظر درباره جنایات ائتلاف متجاوز سعودی و عناصر «الاصلاح» در مأرب یمن گفت، جامعه بین‌الملل باید به جنبش انصار الله  فشار آورد تا حملات خود به مأرب را متوقف کند.

این درحالیست که یک منبع میدانی امروز از فتح قریب الوقوع شهر مأرب به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور خبر داد و گفت، نیروهای انصارالله از محورهای مختلف، شهر مأرب را تحت محاصره خود درآورده اند.

روز گذشته نیز اخبار رسیده حاکی از آن بود که نبرد سنگینی میان نیروهای صنعاء و « منصور هادی» در استان مأرب جریان داشته و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر مناطق «الراک» و «قاع المنجوره» مشرف به سد مأرب از سمت غرب مسلط شده اند.

استان نفت خیز مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء قرار دارد  و آزادی مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی برای  دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن که از حمایت ریاض برخوردار است،  خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:21:59

دسته بندی :