برای درک شب قدر از ماه رجب آغاز کنید

دو شنبه 4 اسفند 1399 - 17:25:11
برای درک شب قدر از ماه رجب آغاز کنید

تهران- الکوثر: شیخ "اسد محمد قصیر" پژوهشگر دینی و استاد برجسته حوزه گفت: هر کس می خواهد شب قدر را درک کند باید از ماه رجب آغاز کند تا به فیوضات ماه رمضان بهره مند شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند «ماه رجب رودی در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است» گفت: این وصف رسول اکرم (ص) در بیان عظمت ماه رجب تقریب به ذهن است چرا که درک حقیقت این ماه برای ما امکان پذیر نیست اما برای آن حضرت مقام ومرتبه والای این ماه وکسانی که آن را قدر می نهند مثل روز روشن است.

این پژوهشگر دینی در ادامه، علت نامیده ماه رجب به نام «رجب الاصب» را این دانست که در این ماه خداوند رحمت خود را بر بندگانش سرازیر می کند. بنابراین هر کس خواهان توبه و آمرزش و درک شب قدر و بالاترین درجات بهشت است باید از ماه رجب آغاز کند.

استاد اسد قصیر در ادامه صحبتهای خود به جوانان مؤمن توصیه کرد به دنبال تحصیل حب الهی و رسیدن به مقام عاشقان باشند و افزود: در این مرتبه انسان خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند واین مرتبه امیر مؤمنان علی علیه السلام است هنگامی که پیامبر پس از ناکامی دیگران در ماموریت جنگ، در حق ایشان فرمود: «فردا بیرق خود را به دست مردی می سپارم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند». هر کس می خواهد به این مرتبه برسد باید از ماه رجب آغاز کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 4 اسفند 1399 - 17:24:49

دسته بندی :