آمادگی مشروط یمن برای توقف حملات پهپادی و موشکی

یک شنبه 26 بهمن 1399 - 15:33:53
آمادگی مشروط یمن برای توقف حملات پهپادی و موشکی

تهران - الکوثر : عضو شورای عالی سیاسی یمن آمادگی کشورش را برای توقف حملات پهپادی و موشکی در صورت متوقف شدن بمباران یمن از سوی ائتلاف سعودی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمد علی الحوثی گفت: چنانچه کشورهای متجاوز بمباران ها را متوقف کنند، حملات پهپادی و موشکی متوقف خواهد شد.

وی درعین حال افزود: تا این لحظه هواپیماهای آمریکایی، انگلیسی و اروپایی همچنان به بمباران ادامه می دهند.

در همین حال ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن با ابراز تردید نسبت به اعتبار اظهارات اخیر آمریکا درباره توقف جنگ یمن، بر ایستادگی مردم کشورش در برابر تجاوز و محاصره تاکید کرد.

حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن نیز روز شنبه اعلام کرد: ملت یمن ماهیت و میزان چرخش در رفتار پلید آمریکا نسبت به یمن را رصد و از هرگونه تغییر مثبت استقبال خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در سخنرانی خود با انتقاد از اوضاع انسانی در یمن ادعا کرد که دولت او تلاش دارد جنگ در این کشور را متوقف کند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش‌بس در یمن اقدام کند.

ائتلاف سعودی نزدیک به شش سال یمن را زیر بمباران و موشک‌باران خود گرفته، با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر منجر شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 بهمن 1399 - 15:30:40

دسته بندی :