شیخ عیسی قاسم : اقدامات سرکوبگرانه و شکنجه نمی تواند صدای ملت بحرین را خاموش کند

یک شنبه 26 بهمن 1399 - 9:5:10
شیخ عیسی قاسم : اقدامات سرکوبگرانه و شکنجه نمی تواند صدای ملت بحرین را خاموش کند

تهران - الکوثر : رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: اقدامات رژیم آل خلیفه و حمایت بی دریغ نظامیان سعودی نمی تواند در عزم ملت بحرین خللی وارد کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مراسم دهمین سالگرد انقلاب بحرین روز شنبه با شعار «ثبات حتی النصر: ثبات و پایداری تا پیروزی» و با حضور شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین در شهر قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین در این مراسم با بیان اینکه یک دهه از قیام ملت بحرین با هدف اصلاح ریشه‌ای و جدی گذشت، گفت: موضع تمامی گروه‌های مخالف، رسیدن به پیروزی است.

شیخ «عیسی قاسم» با تاکید بر اینکه جنبش مردمی بحرین با هدف اصلاح وضع کنونی ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: معادله کنونی در کشور ارتجاعی و ظالمانه است و با خواست ملت بحرین سازگار نیست.

رهبر نهضت اسلامی بحرین افزود: خشونت شدید و نظامیان وارداتی (سعودی) و شیوه‌های متعدد شکنجه هیچکدام نمی‌تواند صدای ملت بحرین را ساکت و مخالفان را خاموش کند.

شیخ «عیسی قاسم» در ادامه یادآور شد: هدف جنبش مردمی بحرین، انتقام یا سازش نیست بلکه تحقق کرامت انسانی، احقاق حق، دفاع از مقدسات، وحدت و اصلاح وطن است و اینکه به رژیم آل خلیفه اجازه داده نشود به یک طایفه یا مذهب ظلم کند چرا که حکومت باید در خدمت مردم باشد.

رهبر نهضت اسلامی بحرین همچنین خاطرنشان کرد: اصلاحات بدون وجود قانون اساسی عادلانه امکان پذیر نخواهد بود، از سوی دیگر، قانون اساسی نباید سیطره اسرائیل یا دشمن بر سرنوشت ملت را بپذیرد، بلکه ما قانون اساسی را می خواهیم که به مردم حق اظهار نظر درباره نوع حکومت را اعطا کند.

بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد قیام مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند اما رژیم آل خلیفه، اعتراض‌های مردمی در این کشور را سرکوب می‌کند.

رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن شعله اعتراضات مردم بحرین شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 بهمن 1399 - 9:4:16