ادامه اعتراضات علیه آل خلیفه

جمعه 24 بهمن 1399 - 18:50:37
ادامه اعتراضات علیه آل خلیفه

تهران- الکوثر: منابع بحرینی از ادامه تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم بحرین خبر دادند و اعلام کردند که این تظاهرات با وجود اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و حضور گسترده نیروهای امنیتی بحرین، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حساب کاربری «حرکة شباب الدراز» از ادامه تظاهرات مردمی علیه رژیم بحرین خبر داد.

طبق این گزارش؛ تظاهرات در دهمین سالروز انقلاب 14 فوریه در بحرین با وجود استقرار گسترده نظامیان رژیم بحرین که تابه دندان مسلح هستند، ادامه دارد.

جنبش ائتلاف 14 فوریه بحرین به مناسبت فرا رسیدن دهمین سالگرد انقلاب مردمی این کشور با صدور بیانیه‌ای خواهان اتئلاف همه گروه‌ها و ملت برای تغییر ریشه‌ای نظام سیاسی حاکم بر بحرین شد.

بحرین از سال 2011 درگیر موج بیداری اسلامی است. مردم این کشور برای مقابله با اقدامات مستبدانه و وابسته آل خلیفه دست به اعتراض زدند اما نتیجه این روند دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

در این راستا دستگاه امنیتی حکومت با کمک نیروهای نظامی آل سعود شدیدترین سرکوبگری را انجام داد.

در همین خصوص روزنامه «منامه پست» به نقل از پایگاه ویکی‌لیکس نوشته بود: «سازمان اطلاعات بحرین برای سرکوب انقلاب مردمی موسوم به 14 فوریه، در این کشور، از سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل یعنی موساد کمک گرفته است زیرا موساد در طول سالیان گذشته تجربه زیادی از سرکوب انتفاضه فلسطینی‌ها به دست آورده است».

منامه تلاش دارد به پشتوانه نظامیان عربستان و حمایت غرب هرگونه مخالفت را از بین ببرد تا بتواند در عصر نظام های مردم سالاری و حاکمیت ملت‌ها، ساختار منسوخ پادشاهی خود را حفظ کند. ولی به نظر می‌رسد رویکرد آل خلیفه در مقابله با جریان اعتراضی داخلی تنها سرعت فروپاشی این نظام را تسریع می‌کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv


جمعه 24 بهمن 1399 - 17:15:9