تأیید واکسن روسی کرونا در ۲۵ کشور جهان

دو شنبه 20 بهمن 1399 - 13:57:9
تأیید واکسن روسی کرونا در ۲۵ کشور جهان

تهران - الکوثر : صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که تعداد کشورهایی که استفاده از واکسن "اسپوتنیک-وی" علیه ویروس کرونا را مورد تأیید قرار داده‌اند، به زودی به ۲۵ کشور خواهد رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "کریل دمیتریف" رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه  در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: انتظار داریم که واکسن اسپوتنیک تا پایان همین هفته در 25 کشور جهان برای استفاده اضطراری در مقابل بیماری کووید-19 مورد تأیید قرار بگیرد.

به گفته کریل، این واکسن ساخت روسیه از هم اکنون در بیش از 20 کشور به ثبت رسیده است و بیست و یکمین کشور، میانمار بود که روز یکشنبه این واکسن را تأیید کرد.

وزارت منابع اجتماعی مجارستان نیز اعلام کرد که مرکز بهداشت ملی این کشور بطور قطعی استفاده از واکسن روسی "اسپوتنیک-وی" برای مقابله با ویروس کرونا و انجام عملیات واکسیناسیون شهروندان مجارستانی را تایید کرده است.

اعلام ساخت واکسن اسپوتینک وی در روسیه در ابتدا واکنش غربی ها را به دنبال داشت. کشورهای اروپایی سرعت تهیه اسپوتنیک وی را دستمایه انتقاد و زیر سوال بردن این واکسن قرار دادند. اما در نهایت مقامات اروپایی و در راس آن ها آنگلا مرکل، پس از تایید نرخ بالای تاثیر اسپوتنیک وی در یک نشریه معتبر پزشکی ، به خرید این واکسن ابراز تمایل کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 20 بهمن 1399 - 13:56:52