خاطره‌‌ای از دیدار استاد مصطفی غلوش با رهبر انقلاب+عکس

شنبه 18 بهمن 1399 - 12:29:43
خاطره‌‌ای از دیدار استاد مصطفی غلوش با رهبر انقلاب+عکس

تهران- الکوثر: چهارم فوریه برابر با 16 بهمن ماه سالروز درگذشت مردی است که ایرانی ها خاطرات زیادی از نوای آسمانی اش دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ راغب مصطفی غلوش قاری نامدار مصری است که در سال های زندگی پربرکتش چهار بار در سال های 1368، 1374، 1379 و 1381 به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و تلاوت هایش خصوصاً در حرم نورانی امام رضا (ع) و در محضر رهبر معظم انقلاب هنوز در خاطرات عاشقان کلام وحی باقی مانده و از او به نیکی یاد می کنند.

ماندگارترین تلاوت مصطفی غلوش در ایران

راغب مصطفی غلوش و محمد احمد بسیونی در اولین سفر خود به ایران یعنی در بیستم بهمن سال 68 به دیدار رهبر معظم انقلاب شتافتند و حضرت آیت الله خامنه ای با گرامی داشت ورود قاریان مصری، خوشحالی خود را از این دیدار ابراز داشته و افزودند: سال هاست که من با صدا و تلاوت شیخ راغب مصطفی آشنا هستم و شرف شما به قرآن است و تلاوت قرآن بزرگترین شرف است؛ همچنان که پیامبر (ص) فرمود «اشراف امّتی حملة القرآن» و «انتم حملة القرآن و الحمدلله».
ایشان با بیان وظایف و رسالت قاریان قرآن اظهار داشتند: در هرجایی که صوت تلاوتتان می‌‏رود، شما حضور دارید و با این حضور همه جایی، می‏توانید خیلی مؤثر باشید. یعنی واقعاً گاهی ملتی را با یک تلاوت می‌‏شود منقلب کرد. در واقع به برکت آن محبتی که مردم به‏ خاطر صوت قرآن و به برکت آن به شما پیدا می‏‌کنند، می‏‌توانید تحولی ایجاد کنید.



رهبر معظم انقلاب در همین دیدار به شور و اشتیاق جوانان و نوجوانان ایرانی برای فراگیری تلاوت قرآن اشاره کرده و افزودند: اگر ملتی بخواهد به قرآن عمل کند، قدم اولش آشنایی با همین الفاظ و ظواهر قرآن است. عامّه‏ مردم باید با قرآن انس بگیرند. این انس، حرکت به سمت مفاهیم قرآن را تضمین می‌کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به بیان خاطره ای از راغب مصطفی غلوش پرداخته و گفتند: ما حدود سال های 46 یا 47 در مشهد دنبال خواندن شیخ مصطفی اسماعیل در رادیوهای کشورهای عربی- مخصوصاً رادیو مصر- به دقت می‏‌گشتیم تا بلکه خواندن او را پیدا کنیم. البته نوارهایش هم در بازار نبود و در ایران هم رادیو قرآن وجود نداشت و ما مجبور بودیم از رادیوهای خارجی گوش کنیم.

تلاوت تصویری زیبا از استاد راغب مصطفی غلوش سوره مبارکه شمس+فیلم


ایشان افزودند: ما عاشق تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل بودیم. تلاوت‏های او را پیدا می‏کردیم و گوش می‏کردیم. در آن زمان رفیقی داشتم- مرحوم آقا جعفر- که آقایان او را می‏شناسند. آن هم با من همین‏طور پای رادیو می‌‏نشست و گوش می‏‌کرد. یک روز من را دید و گفت «امروز در رادیوی مصر، صدای پسر شیخ مصطفی اسماعیل را پیدا کردیم!» گفتم چه طور، از کجا فهمیدی پسرش است؟ گفت «نام او راغب مصطفی است که پسر شیخ مصطفی اسماعیل است! 
رهبر انقلاب اضافه کردند: رفیق من، صدای راغب مصطفی را ضبط کرده بود که بسیار شبیه صدای شیخ مصطفی اسماعیل بود و تلاوت هم، تلاوت همان آیات معروف بود: «و استمع یوم یناد المناد من مکان قریب». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

 

 


شنبه 18 بهمن 1399 - 12:24:10