هشدار روسیه درباره ادامه اعمال فشار بر سوریه

پنج شنبه 16 بهمن 1399 - 15:39:37
هشدار روسیه درباره ادامه اعمال فشار بر سوریه

تهران - الکوثر : نماینده روسیه در سازمان ملل هشدار داد، تلاش کشورهای غربی برای اعمال فشار بر دولت سوریه، تمایل دمشق برای همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را از بین می برد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست  شورای امنیت این سازمان  گفت :  که تلاش برای اعمال فشار بر دولت سوریه در کنفرانس آتی کشورهای عضو سازمان ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی  می‌تواند همکاری مقامات دمشق با این ساختار بین المللی را در معرض تهدید قرار دهد.

نبنزیا  افزود : سوریه همواره  با  سازمان ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی همکاری داشته است و  مقامات دمشق داوطلبانه تمامی تعهدات خویش بر اساس نتیجه مذاکرات با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان ملل در این باره، از جمله پذیرش بازرسان بین المللی در سوریه را اجرا می‌کند.

دولت آمریکا، همواره بدون ارائه هیچ سندی  در سازمان ملل  دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است.

این درشرایطی است، که بر اساس اسناد سازمان های بین المللی و سازمان ملل تروریست های مورد حمایت آمریکا وغرب در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

وزارت خارجه سوریه، نیز  پیشتر گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه این کشور را گمراه‌کننده و حاوی نتیجه‌گیری‌های دروغ و ساختگی اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، دولت سوریه بارها این اتهام زنی‌های آمریکا و غرب را رد و اعلام کرد که دمشق همه تسلیحات شیمیایی خود را به موجب توافقنامه سال 2013 تحویل داده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 بهمن 1399 - 15:39:29

دسته بندی :