تاکید اسماعیل هنیه بر اجماع امت اسلام برای حمایت از مسئله فلسطین

چهار شنبه 1 بهمن 1399 - 15:33:36
تاکید اسماعیل هنیه بر اجماع امت اسلام برای حمایت از مسئله فلسطین

تهران - الکوثر : رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد، امت اسلامی باید در برابر توطئه‌ها و خطراتی که متوجه مسئله فلسطین است، طرحی جامع و راهبردی در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین ارائه دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «اسماعیل هنیه» سه شنبه شب در سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌ کشورهای شرکت کننده در نشست مجازی رؤسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین، تصریح کرد برگزاری این نشست در سایه دودستگی و اختلافات موجود در منطقه نشان می دهد مسئله فلسطین مسئله‌ای واحد و جامع است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد، امت اسلام به رغم تمامی اختلافات بر سر مسئله قدس و فلسطین و مقاومت در برابر پروژه صهیونیسم و سلطه آمریکا بر منطقه با هم اتحاد و اجماع نظر دارند.

هنیه تاکید کرد، در این سال‌ها شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌های زیادی با هدف نابودی مسئله فلسطین بودیم و با روی کارآمدن دولت «دونالد ترامپ» این توطئه‌ها شدت یافت و او از طرح خود موسوم به معامله قرن وپس از آن طرح الحاق کرانه باختری و عادی سازی روابط با کشورهای عربی رونمایی کرد. 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت، باید بر سر یک رویکرد و طرح راهبردی جامع به توافق برسیم که اساسا مبتنی بر وحدت ملت فلسطین، پایبندی آن به اصول ملی، عدم چشم پوشی از سرزمین فلسطین و به رسمیت نشناختن دشمن صهیونیستی در سرزمین فلسطین باشد و تنها گزینه‌ای که می‌تواند به بیرون راندن اشغالگران صهیونیست منجر شود، گزینه مقاومت است.

رئیس دفتر سیاس حماس تاکید کرد ، مقاومت ملت فلسطین ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد.

وبینار بین‌المللی مجالس حامی قدس روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای ترکیه، مالزی، اندونزی، یمن، پاکستان، الجزایر، افغانستان، قطر، تونس، لبنان، بولیوی، ونزوئلا، عراق، سوریه، آفریقای جنوبی و فلسطین به میزبانی مجلس شورای اسلامی ایران و با شعار «القدس تجمعنا- قدس عامل وحدت ما» برگزار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 1 بهمن 1399 - 14:54:12

دسته بندی :