مگشت پلو ، غذای خوشمزه جنوبی + طرز تهیه

چهار شنبه 17 دی 1399 - 19:52:40
مگشت پلو ، غذای خوشمزه جنوبی + طرز تهیه

مگشت پلو یا امگشت پلو یک غذای بسیار آسان و در عین حال خوشمزه جنوبی است.

تهران- الکوثر:   مگشت پلو دارای عطر و طعم فوق العاده است و هر چقدر تندتر تهیه شود لذیذ تر می شود، مشگت پلو در واقع ترکیبی از مزه های مختلف است که بسیار خوشمزه و مقوی می باشد. می توانید مشگت پلو را هم با تن ماهی هم با ماهی تهیه کنید. 

مواد لازم برای تهیه مگشت پلو

برنج ۲ پیمانه

تن ماهی ۱ عدد

سیر ۳ حبه

سبزی ماهی (شامل ۲۰۰ گرم گشنیز و ۵۰ گرم شنبلیله)

گردو ۳ عدد

کشمش پلویی ۱/۲ پیمانه

پیاز ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه و قرمز و تخم گشنیز و گرد لیمو و زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول : تهیه مواد میانی

ابتدا پیاز را نگینی یا خلالی خرد کرده و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود سپس زردچوبه و سیر رنده شده را اضافه و تفت داده تا عطر سیر خارج شود سپس سبزی ماهی را به همراه تن ماهی اضافه می کنیم و خوب تقت می دهیم در انتها تمامی ادویه ها را افزوده و از روی حرارت برمیداریم.

مرحله دوم : تفت دادن کشمش

کشمش را با مقداری آب از قبل خیس می کنیم سپس آبکشی کرده و داخل تابه ای کوچک کره یا روغن بریزید سپس کشمش ها را با مقداری دارچین تفت بدهید و برای ۲ دقیقه در تابه را بگذارید تا کشمش پف کند کنار گذاشته و برای تزئین غذا استفاده می کنیم.

مرحله سوم : دم گذاشتنن مگشت پلو

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید و قابلمه ای را پر آب کنید و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد سپس برنج را داخل آب در حال جوش بریزید و کمی صبر کنید تا برنج کمی نرم شود سپس آبکش کرده و کف قابلمه ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی می گذاریم و یک لایه برنج و مقداری از مواد تن ماهی ریخته و با کفگیر به خوبی مواد را مخلوط کرده این کار را ادامه داده تا مواد و برنج تمام شود سپس برنج را بمدت ۵۰ دقیقه دم بگذارید و در انتهای پخت کمی زعفران را به همراه کره روی برنج ریخته و در ظرف سرو کشیده و روی مگشت پلو کشمش های تفت داده شده را بریزید و میل نمایید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 دی 1399 - 17:18:19