انصارالله : سیاست محاصره و جنگ به بن‌بست رسیده‌است

سه شنبه 16 دی 1399 - 12:38:35
انصارالله : سیاست محاصره و جنگ به بن‌بست رسیده‌است

تهران - الکوثر : سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت، توافق میان قطر و عربستان نشان میدهد که سیاست محاصره و جنگ دیگر به بن‌بست رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به توافق صورت گرفته میان قطر و عربستان  اظهارداشت، احترام متقابل، مطمئن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه است.

 «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن  نیز پیش از این در سخنانی ابراز امیدواری کرده بود ، از سرگیری روابط میان قطر و عربستان سعودی به خاطر عادی‌سازی روابط با اسراییل نبوده  و آغازی برای پایان جنگ ها و توقف تجاوز به یمن باشد.

«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت دوشنبه شب در بیانیه ای از توافق میان عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی میان دو کشور خبر داد.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن 2017 اعلام کردند که روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می کند اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 16 دی 1399 - 12:38:28

دسته بندی :