نمکی : انگلیس، شناسایی ویروس جدید را با تاخیر اعلام کرد

پنج شنبه 4 دی 1399 - 13:9:16
نمکی : انگلیس، شناسایی ویروس جدید را با تاخیر اعلام کرد

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ایران مشاهده نشده است، گفت: انگلیس، شناسایی ویروس جدید در این کشور را با تاخیر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه تمامی پروازها از مبدا و به مقصد انگلیس ممنوع شده است، تصریح کرد: مسافران با واسطه و غیرمستقیم هم رصد می شوند و مسافران اروپایی نیز علاوه بر برگه منفی تست کرونا، در داخل ایران هم تحت آزمایش کرونا قرار می گیرند و به مدت دو هفته  قرنطینه می‌شوند.

نمکی درباره ویروس جهش یافته در انگلیس گفت: جهش کرونا در قسمت‌های مهم این ویروس و قسمت پروتئین بیرونی آن بوده که توانایی ویروس را با چسبندگی بیشتر در سرایت و بیماری‌زایی و نفوذ ویروس بر بافت‌های بدن بیشتر کرده است.

از سوی دیگر «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان اینکه وزارت امور خارجه و بانک مرکزی به طور جدی در حال رایزنی برای خرید واکسن کرونا هستند، اظهار کرد: به دلیل اعمال تحریم و دشواری جابه جایی ارز، خرید و وارد کردن واکسن خارجی کرونا به ایران دشوار شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: به جز تلاش برای خرید واکسن خارجی تولید نمونه ایرانی آن هم در مرحله ثبت نام از متقاضیان تزریق قرار دارد و با تکمیل این فرایند به زودی کارآزمایی بالینی و انجام آزمایش بر روی انسان آغاز خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 دی 1399 - 9:39:45