اولین سالگرد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

شنبه 29 آذر 1399 - 16:22:9
اولین سالگرد  بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و المهندس در پارلمان عراق

تهران- الکوثر: مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) در پارلمان عراق با قرائت فاتحه آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) در پارلمان عراق با قرائت فاتحه آغاز شد.

در این مراسم فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، حسن الکعبی معاون اول الحلبوسی، شماری از نمایندگان، عمار الحکیم رئیس ائتلاف عراقیون، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی، شماری از روسای فراکسیون‌های سیاسی، فرماندهان بسیج مردمی، فرماندهان نظامی و امنیتی عراق و ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد حضور داشتند.

الاسدی: المهندس در همه میدان‌ها حضور داشت

احمد الاسدی سخنگوی سازمان بسیج مردمی عراق در این مراسم گفت: این نشست را با هدف شناخت فرماندهان شهید و جانفشانی‌های آن‌ها برای محافظت از کشورمان برگزار کردیم.
وی افزود: مواضع پدرانه و معنوی شهید ابومهدی المهندس یکی از علل بارز پیروزی‌ها بود. او در همه میدان‌های سیاسی و اجتماعی و میدان جانفشانی و ایثار حضور داشت.

الفیاض: فرماندهان شهید دشمنان بشریت را سرکوب کردند

فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق گفت: فرماندهان شهید وارد سخت‌ترین درگیری‌ها شدند و دشمنان بشریت را سرکوب کردند.
وی افزود: ما قبل و بعد از شهادت این فرماندهان، به آن‌ها مدیونیم چرا که در زمان حیات و بعد از شهادت، ارزش‌های انسانی را در دل مردم برانگیختند. ما در بسیج مردمی به مهندسِ این نهاد شهید ابومهدی و معلم او حاج قاسم سلیمانی وفادار می‌مانیم.
الفیاض ادامه داد: المهندس تمام عمر خود را در راهی قدم گذاشت که به آن ایمان داشت.
وی افزود: شهید سردار سلیمانی نمونه ارزش والای انسانی است.

رئیس پارلمان: باید در مسیر اهداف شهید المهندس حرکت کنیم

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق در این مراسم گفت: شهید المهندس مواضع روشنی در پارلمان داشت و در مقابله با داعش سرسخت بود. باید برای رسیدن به اهدافی که المهندس جان خود را در راه آن‌ها داد تلاش کنیم.

مصطفی الکاظمی: شهدا به وظیفه ملی خود عمل کردند

حسن ناظم نماینده نخست وزیر عراق پیام مصطفی الکاظمی را در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق قرائت کرد.
الکاظمی در این پیام تاکید کرد شهدا وظیفه ملی خود را انجام دادند و امروز ما باید وجود آن‌ها را در میان خود ماندگار کنیم و آن‌ها را سلاحی ضد افرادی قرار دهیم که به حکومت و پایه‌های آن ضربه می‌زنند.
وی افزود: شهید دو پیام به ما داد. نخست اینکه جانفشانی بیاموزیم. دومین مسئله‌ای که از شهدای عراق و فرمانده شهید ابومهدی المهندس می‌آموزیم آن است که باید آن‌ها را در میان خود ماندگار کنیم. این وظیفه مهمی است.

برهم صالح: شهید سلیمانی و المهندس الگوی آزادگان جهان بودند
علی الشکری مشاور ارشد رئیس جمهوری عراق پیام برهم صالح را در جلسه بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی (سردار سلیمانی و المهندس) در پارلمان عراق قرائت کرد.
رئیس جمهوری عراق در این پیام تاکید کرد شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی الگوی آزادگان جهان بودند.
وی با بیان اینکه چند روز قبل سالگرد پیروزی بر داعش را جشن گرفتیم و امروز یاد شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم افزود: پیروزی‌هایی که عراقی‌ها در برابر داعش کسب کردند در آکادمی‌های نظامی تدریس می‌شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 29 آذر 1399 - 16:22:1