انصارالله یمن: ترامپ دنبال بحرانی کردن اوضاع است

یک شنبه 23 آذر 1399 - 10:43:27
انصارالله یمن: ترامپ دنبال بحرانی کردن اوضاع است

تهران- الکوثر: وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، طرف های بین المللی هستند که تلاش می کنند صنعا را به کانون درگیری های منطقه ای و جنگ های نیابتی که دولت آمریکا به راه انداخته، بکشانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با هشام شرف، وزیر خارجه این دولت دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات وضعیت منطقه و در راس آنها اقدامات نظامی اخیر آمریکا در منطقه خلیج فارس و نیز مواضع اخیر واشنگتن درباره یمن را مورد بررسی قرار دادند.

هشام شرف گفت، منطقه عربی و خلیج فارس صحنه درگیری نظامی و سیاسی چشمگیری از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که طی روزهای آینده کاخ سفید را ترک خواهد کرد. این دولت تلاش می کند در راستای اهداف آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی وضعیت را بحرانی کند.

وی تصریح کرد، آمریکا این اقدامات را از طریق تحریم های اقتصادی و مالی، بسیج کردن کشورهای وابسته به خود برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تلاش برای فریب جهان، نمایش نیروی نظامی و طبقه بندی طرف های مختلفی که امورشان به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد، انجام می دهد.

شرف تاکید کرد، صنعا دائما رویکرد خود را برای برقراری آرامش و صلح در راستای خدمت به اهداف ملت یمن و تقویت صلح و ثبات در سراسر منطقه اعلام می کند. با وجودی که اقدامات تحریک آمیزی از سوی دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی، ریاض و ابوظبی علیه دولت صنعا وجود دارد اما همچنان از موضع قدرت خواستار حل درگیری ها و نزاع از طریق مذاکره و راه های مسالمت آمیزی است که یمن و ملتش و نیز حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را حفظ می کند.

وی ادامه داد، وزارت خارجه تمامی اقدامات و مواضع تحریک آمیز علیه رهبری صنعا را از طریق کانال های بین المللی از جمله دولت جدید آمریکا پیگیری خواهد کرد تا حقایق اوضاع را شرح دهد. دولت صنعا برای تمامی ملت های جهان احترام قائل است و دست دوستی، صلح و تقویت روابط دوجانبه و چند جانبه دراز می کند.

شرف خواست، در جهت آگاهی جامعه جهانی از وضعیت و اتفاقات یمن و رویکرد رهبری سیاسی و دولت نجات ملی برای دستیابی به صلح عادلانه در یمن تلاش شود.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv

 


یک شنبه 23 آذر 1399 - 10:26:51