دیده بان حقوق بشر : به مصر سلاح نفروشید

سه شنبه 18 آذر 1399 - 10:52:15
 دیده بان حقوق بشر : به مصر سلاح نفروشید

تهران- الکوثر: دیده بان حقوق بشر خواهان توقف فروش سلاح به مصر و تحریم مسئولان مصری شد که به سرکوب مخالفان می‌پردازند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از روزنامه القدس العربی، کنت روث، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در واکنش به سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر به فرانسه گفت: سیسی با مهارت برای حمایت از منافع اروپایی‌ها نقش بازی کرد و خود را طوری نشان داد که او علیه تروریسم و مهاجرت غیرقانونی اقدام کرده و دوست اسرائیل و مشتری مهم سلاح است. دولت‌های اروپایی آن معامله شنیع را به ضرر حقوق و آزادی‌های مردم مصر قبول کردند و همین مسئله سیسی را به ساکت کردن صداهای مخالفان باقیمانده در این کشور تشویق کرد.

وی درباره مخالفت مصر با مداخله‌های خارجی در امور این کشور گفت: موضع مصر نشان می‌دهد که می‌خواهد زمان را به عقب بازگرداند، به زمانی که دولت‌ها همچنان حقوق بشر را یک مسئله داخلی می‌دانستند. اکنون زمان آن فرا رسیده که روش جدیدی را در پیش بگیریم باید فروش سلاح به مصر متوقف شود و کمک‌ها به دست نهادهایی برسد که به صورت مستقیم در خدمت مردم مصر هستند.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با سیسی گفت: فروش سلاح به مصر مشروط به بهبود وضعیت حقوق بشر نیست.

سیسی در این کنفرانس گفت که نهادهای مدنی بسیار مهم هستند. وی تکذیب کرد که جزو رهبران مستبد و خشمگین باشد.

روث خواهان تحریم مسئولان ارشد مصری شد که به سرکوب می‌پردازند. وی همچنین خواهان افزایش اقدامات بین المللی برای مقابله با نقض حقوق بشر در مصر شد. 


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
کانال تلگرامی الکوثر فارسی alkawtharfa@
اینستاگرام 🆔 instagram.com/alkawthar.tv


سه شنبه 18 آذر 1399 - 9:56:23