دفتر شیخ زکزاکی : بوکوحرام به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیست

پنج شنبه 13 آذر 1399 - 11:14:19
دفتر شیخ زکزاکی : بوکوحرام به هیچ وجه نماینده مسلمانان نیست

تهران - الکوثر : دفتر شیخ "ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی نیجریه چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای کشتار شهروندان بیگناه این کشور توسط گروه تروریستی بوکوحرام را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر "شیخ ابراهیم زکزاکی" در این بیانیه ضمن محکوم کردن کشتار ده ها کشاورز بیگناه در ایالت "بورنو" شمال شرق نیجریه توسط گروه تروریستی بوکوحرام، رژیم حاکم بر نیجریه را مقصر شرایط کنونی نیجریه برشمرد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه گروه تروریستی بوکوحرام توسط نیروهایی ایجاد شده که تصمیم دارند چهره صلح آمیز اسلام را نابود کنند خاطرنشان شده است افزایش حملات تروریستی  و آدم ربایی آخرین نمونه از اقدامات رژیم "محمدو بوهاری" (رئیس جمهور نیجریه) در نیجریه است.

دفتر "شیخ ابراهیم زکزاکی" تصریح کرد، رژیم حاکم بر نیجریه به جای محافظت از جان و مال مردم که وظیفه هر دولتی است، در تلاش برای کشتن  و از بین بردن معیشت مردم بیگناه است.

عناصر گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به روستای "گارین کواشبه"  در ایالت بورنو، دستکم  40 کشاورز این روستا را قتل عام کردند.

دفتر جنبش اسلامی نیجریه همچنین با اشاره به سرکوب طرفداران  شیخ "زکزاکی" توسط نیروهای امنیتی نیجریه خاطرنشان کرد، معترضان صلح طلب به دلیل اعتراض مسالمت آمیز به ادامه بازداشت غیرقانونی شیخ زکزاکی  مورد حملات بیرحمانه قرار می گیرند.

در ماه های اخیر مردم نیجریه بارها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی شیخ "زکزاکی" شده اند اما نیروهای امنیتی نیجریه هر بار این تجمعات را سرکوب کرده اند.

شیخ ابراهیم زکزاکی" و همسرش 13 دسامبر 2015 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر "زاریا" بازداشت شدند.

نیرو‌های ارتش نیجریه در روز بازداشت شیخ زکزاکی، با تیراندازی به سوی تجمع کنندگان در برابر حسینیه و منزل وی،  صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی را  به شهادت رسانند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 آذر 1399 - 10:47:46